Hänsynsfull son!

I natt vaknade jag av att min son låg och grät bredvid mig, jag blev klarvaken på 1 sekund. Jag frågade vad som var fel och han hade så ont i sitt öra. Det här tog mig tillbaka till den perioden då han var mellan 3-5 år då han vaknade varanann natt med öron ont eller kramp i benen. Han hade svinkoppor i sitt ena öra när han var 10 månader, och han var jättesjuk, det tog 6 veckor för hans syster och han att bli friska. Åh efter det är just det örat så ytterst känsligt för tryck. Hans kramper i benen kom av att han växte något så enormt mycket att han hade växtvärk mest hela tiden.
Så jag frågade honom varför väcker du inte mamma om du har ont, men mamma du ska jobba imorgon. Men mammas lilla pulver då det spelar väl ändå inte någon roll?? Jo svarar han mig då. Tänk att man har en sådan go och hänsynsfull 8 åring här hemma. Självklart var det upp och letade efter alvedon, åh det visar sig att jag bara har vanliga och inga sug alvedon, åh han vägrar ju att använda något annat. Det blev till att ligga och prata lugnt med honom tills han somnade om, åh det gick riktigt bra. Nu när jag väckte honom och frågade om det var okej så sa han att jo det var helt okej, lite ont fortfarande men det hade nästa släppt.
Jag ringde ju jobbet i natt och förvarnade att jag kanske inte skulle komma på morgonen, då var det samma nattpersonal som brukade ta emot mina vabb när han var liten. Men jag ringde nu på morgonen och sa att jag kommer iaf ett par timmar och hjälper till med det värsta!
Min syster kommer snart hit och ska pussa på den lilla mannen... Han har gömt sig långt under täcket och säger att det går han aldrig med på *s*

/Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0