Sex

Jaha, så var vi inne på det spåret  *asg* . Ja, fixa boken har jag redan gjort, tog en var till oss. Vi behöver nog inget vin det brukar ju ordna sig ändå, ja med skrattet alltså....*ler*.

Ja, det här med sex är inte alltid lätt o prata om. Jag vet jag har en tjej på 19 o en grabb på 16 år. Det är ett ämne som har blivit bättre men som fortfarande är lite "tabu" belagt , tyvärr. Fast det är 2008.
Om man skulle ha mer sex föreläsningar från grundskolan kanske barnen skulle kunna lära sig i ett tidigt stadium att sex är inte "fult" och att dom lärde sig att tjejer faktiskt  inte alltid vill, att ett nej betyder nej. Gäller absolut även när en kille säger nej...
Om man pratade mer öppet om sex så skulle det inte  finnas så mycket fördommar om allt , ex HBT-frågor. Det är ju på tapeten överallt just nu, läste just en artikel i Kommunal arbetarna. Om en tjej som jobbar som brandman och har varit öppen med sin homosexualitet hela tiden. Men hon säger: Jag vet killar som inte vågar komma ut. Det är ett jätteproblem. Och jag vet hur jargongen kan vara på en arbetsplats med bögskämt.

Det värsta är att det är ofta dom vuxna som är värst och det avspeglar sig tyvärr på deras barn. Kan inte människor få leva och vara på sitt eget sätt vare sig man är homo, bi , trans el heterosexuell. 
//Bettan

Kommentarer
Postat av: Petra

Ni är ju bara för roliga tjejer... Älskar er nya blogg den är jätte fin! Mimmi är hur bra som helst!



Ta hand om er!

2008-08-27 @ 20:02:42
URL: http://inspirebypetra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0