Tvättstugan

Tänk att det alltid har varit och kommer alltid vare ett hett ämne....
Nu när jag ska resa bort ett tag så tänkte jag att det skulle var lättast o tvätta i tvättstugan (har egen maskin hemma, tackar gud för det ). Men jag har ingen cylinder, en sådan grej man måste ha för att boka tid. Och sen kom jag o tänka på flera episoder i mitt liv när det gäller tvättstugan.

När jag var liten ( känns idag som det var på dinosauriernas tid. *ler*.) Så var jag dagbarn hos en familj. Deras barn var jätte hårt hållna. Dom skulle göra allt och då menar jag allt, tvätta, diska, laga mat o städa varje dag. Jag menar inte att inte barn ska hjälpa till men detta var extremt.

Iallafall så var det så att dom hade två dagar i veckan i TVÄTTSTUGAN o eftersom jag umgicks med dom nästan dygnet runt så var jag alltid med. Tänk redan då (på dinosauriernas tid) så var det tjafs i tvättstugan. Jag kommer ihåg massor av saker som hände men det skulle ta hela dagen o hela bloggen att skriva om det. Vi bråkade alltid med dom som var där. Och dom med oss såklart.

Nu i vuxen ålder gick det åt skogen i tvättstugan men inte av bråk utan av att det nu också finns elektroniska paneler istället för cylindrar. Det var för ca 2-3 år sedan. I den tvättstugan hade dom elektroniska nycklar. Ja, ni. Det var inte lätt, hur f..n gör man? Jag försökte och trodde det var rätt så jag gick ner till tvättstugan dagen efter. Men tror ni det var rätt, NEJ. Jag säger bara jävla tvättstugor. Men jag hade tur, det kom en tjej jag känner och jag fick ta hennes ena maskin. Då berättade hon att hon tvättar två dagar i veckan och det är ALLTID tjafs om tider och städning, fortfarande tänkte jag.

Och vad gjorde jag igår, jo jag läste en artikel om TVÄTTSTUGOR. Det är två tjejor som ska skriva en BOK om tvättstugan.

Dom säger så här: TVättstugan-källan till konflikt men också en social mötesplats. Alla kan relatera till tvättstugan. Att börja prata om tvättstugan är ett garanterat sätt att höja gradtalet på en fest.
Jag håller med henne,så fort man pratar TVÄTTSTUGA så blir någon irriterad. Helt otroligt att en sådan plats kan vara ett så stort samtalsämne.

Jag har iallafall ångrat mig , det blir ingen tvättstuga för mig , jag tvättar hemma i lugn o ro m min egen kaffekopp.
//Bettan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0