Ångest.........

Varför får jag och många med mig ångest inför julen? Jag tror att det är för det finns så många måsten. Nu är mina barn stora, så det är inte ett jätte farande runt  på stan för att hitta massor av julklappar. I år som dom senaste åren har båda sagt; Men mamma, vi vill inte ha något vi har allt. Ja, vad köper man då? Presentkort går alltid hem. I år blev det i allafall.....lägger ut bilder på julafton. Jag vet att dom kommer att bli glada för det blir dom vad dom än får. Mina barn har alltid uppskattat allt dom får, vad det än har kostat, därför är det ännu roligare och ge dom något. ( Kanske därför dom har allt *ler*). Mina syskonbarn dom får också.....kommer på julafton....
Men nu till allt man ska göra skinka , köttbullar, jansson osv ett evigt lagande på mat...Sen ska man också åka runt och hälsa på alla släktingar, men det har absolut blivit mindre av det, folk går bort  och vi träffas absolut inte lika mycket nu det var mer förrut när barnen var små(iallafall hos oss) ju äldre barnen blir och folk separerar ju mindre blir släkten på julafton...Men ändå, ångesten finns där och det är jätte jobbigt. Nu till det här också, jag jobbar JULAFTON, JULDAGEN, ANNANDAG JUL och LÖRDAGS NATTEN det gör inte saken bättre....Men något gott som inte har något ont med sig jag, är LEDIG Nyårsafton. Ja, jag får göra det bästa av situationen, jag vet att julen kommer varje år och varje år känns det likadant....

Stressa inte ihjäl er där ute nu............

//Bettan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0