Kris!!!!!!!!!!!!!

ÅLDERSKRIS. Har du haft eller är inne i en ålderskris? När har man ålderskriser? Har alla ålderskriser? Ja, det tror jag mer eller mindre. Ser dom ungefär likadana ut hos alla, nej, men det finns nog ett spår som kan vara liknade hos många.
Får vi ålderskris för vi står inför orimliga krav och att man är rädd för att välja fel väg i livet? Hur beter sig folk i ålderskriser?

* Tränar mer

* Fixar håret

* Bleker tänder

* Går ner i vikt

* Är ute mera för att få mera bekräftelse

* Separerar

* Skaffar yngre/äldre partner

* Byter bostad

Jag tror listan kan bli hur lång som helst alla är vi olika och det är en j.... tur det. När är/blir man "vuxen"? När är kriserna? Kan det se ut så här, vad tror ni?

* Vid 25 år, ungdomens ansvarslösa dagar är över och viktiga beslut måste tas ex har jag rätt yrke, bostad mm.

* Vid 30 år, funderingar runt familjeliv, ska jag träffa den rätta någongång, har jag ett bra nätverk omkring mig  mm

* Vid 40 år, halvvägs genom livet, stress, jobb och famlijesituationer mm

* Vid 50 år, barnen flyttar man känner sig överflödig mm

* Vid 65 år, Pensionen närmar sig och tillbaka blickar tilltar mm

Som sagt alla är vi OLIKA och vissa säger att dom inte har några ålderskriser och vissa har det jätte jobbigt.

Men som jag brukar säga; ålder finns bara på papper och man är inte äldre än man gör sig. Men visst tror jag på ålderskriser i olika former.......

//Bettan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0