Sjuk

Vill börja med att be om ursäkt för att jag inte bloggat alls dom senaste dagarna, men kan säga till mitt lilla försvar att jag inte mått speciellt bra!

Lördags så var jag på lunch hos min systers pappa och det var super trevligt och jag kom hem vid åttatiden på kvällen det var redan bestämt att vi skulle skippa utekvällen vilket bara var bra. Pratade i telefonen när jag får en jättekramp i bröstet kändes som att bröstet skulle sprängas. När krampen kommer är den så plötsligt att mobilen åker och jag föll över sängen, fy fan vad ont det gjorde. Den höll i kanske 30 sekunder och sen försvann den. Blev ju jätterädd men ringde tillbaka och fortsatte prata, det stack lite i bröstet och jag känder obehag men inget mer. Fick ytterliggare en kramp senare men inte lika massiv utan den var lite mindre plötsligt och smärtsam. Sov oroligt hela natten och vaknade av att det fortfarande kändes obehagligt i bröstet och var helt öm oxå. Åkte sen till en kompis som ligger på sjukhus och som är så dålig, hon hade haft ett kramanfall precis när jag kom och hade fått en massa morfin, höll på att börja gråta när jag såg henne.

Sen träffade jag John på en fika, kände hela tiden den stickande känslan i bröstet. När jag kom hem låg jag och hade småkramper och efter diverse skäll från flera så ringde jag sjukvårdsupplysningen som ville att jag skulle åka in. Så jag drog till SÖS igår kväll. Barnens pappa var gullig nog att köra mig. Där tog dom EKG, olika prover inkl hjärtprover. Sen fick jag ligga och vänta. När läkaren väl kom och undersökte mig så kom hon fram till att jag troligen stressat så mycket att musklerna spänt sig så mycket att jag fick kramp! Så nu ska jag ta det väldigt väldigt lugnt!!

Så kommer ibland att vara ganska frånvarande här eftersom jag har bestämt mig att äntligen börjar lyssna på min kropp när den behöver vila och inte då sätta mig vid datorn! Men kommer självklart att blogga men kanske inte lika mycket!!

Bettan ring mig när du vaknar *puss*

Emma

Kommentarer
Postat av: Gupp

Usch, det där låter inte så trevligt.

Hoppas verkligen att du blir bättre och att du kan ta dig tiden att vila ordentligt.



Krya på dig!

2008-11-03 @ 14:04:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0