Att diskutera

I dag när Emma var över på frukost så började vi diskutera vad folk förstår och inte förstår när man pratar med dom. Ja, jag menar så här. Om jag säger något till en person flera gånger eller om vi diskuterar saken tillsammans flera gånger och den andra personen fortsätter med samma "stil" eller pratar om samma "sak" hela tiden. Hur säger man då ? Hur gör man då ? När man diskuterat saken  klart så är det väl så ?  Eller har jag fel ?  Det är ju synd om man inte kommer fram till någon lösning men då får det väl vara så ? Det finns inte lösningar på allt.  Eller ?  Men om man nu  kommer fram till en lösning och personen i fråga i allafall  "ältar " samma sak hela tiden. Vad gör man? Hur skulle ni göra?

Svara gärna här så kan jag kommentera era inlägg..........

//Bettan & Emma


20081006 19:20

Ja vi pratade ju om det där Bettan och du vet vad jag tycker. Mitt ex han fortsätter ju bara trots att jag sagt till honom att han och jag är finito.. Det jag säger går in i ena örat och ut genom det andra.. Jag vill slippa såra honom men snart kommer det brista och jag kommer säga saker som är så jävla onödiga! Vill att vi ska vara vänner men det känns väldigt svårt just nu! Men det är ju så att lyssnar man inte och respekterar det en annan människa känner får man till slut skylla sig själv!!

Tur att vi har varandra!

Puss Emma

20081006  19:34


Det som är tråkigt med det hela det är just det här med att jag inte vill såra någon. Jag tycker att nästan alla förtjänar en chans. Men när man har tagit samma sak hundratals gånger så börjar jag undra. Men när det blir till  bistningsgräns då vet jag inte vad jag ska göra???? 

Klart vi har varandra och det än jävla tur det....
//Bettan

20081006 20:00

Ja du Bettan vad ska man göra??? Jo tillslut ber man dom hoppa till varmare breddgrader.. Någonstans får det fan vara nog.. Själv e jag så jävla snäll ibland att jag kompenserar med att vara elak, inte heller så jäkla kul! Nä nu sätter vi ner foten och säger HEJ DÅ om det inte slutar! Kan vi komma överens om detta???

Puss Emma



20081006 21:19

Det känns inte bra att behöva bli osams för en såndan här sak. Att något ska ta slut bara för den ena inte förstår.  Men ok, vi är överens.
//Bettan

Kommentarer
Postat av: Annie

Hmmmmm....ja du....va det ända jag kom på.

2008-10-06 @ 16:56:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0