Bacillusk-test

Jag har alltid haft bacill-skräck, men när jag var yngre var det fruktansvärt. Kunde inte gå ut och äta om jag inte fick torka av besticken och glaset innan jag åt. Kunde inte öppna dörrar med bara händerna, höll aldrig i mig i t-banan med bara händerna, kundvagnar och toaletter ska vi inte prata om, usch,  ja allt där folk haft sina händer. En av mina vänner hon skrattar än idag ocjh pratar om när vi var ute och åt eller en gång när vi var utomlands, ang min bacill-skräck..Kunde helt enkelt inte ta där andra människor haft sina händer. Än idag ska jag ärligt erkänna att jag tycker det är fruktansvärt att hålla i handtagen på t-banan, kundvagnar, öppna dörrar mm men nu har jag blivit äldre och kan hantera det på ett annat sätt än förrut. Men jag städar fortfarande men klorin och torkar ofta av  med "sprit". Jag vet att det är "galet" men sådan är jag...Undra varför jag har städmani???????


Idag läste jag i Aftonbladet på nätet ang bacillusk-test: Forskaren Kaj från KTHs labb. Kollade mobil tel, t-bana, under naglar och tangent bord. Det värsta var t-bana.  Och han menar att vi är rädda för dom för att vi inte ser dom. Men det är väl en jävla tur för tänk om man skulle se det krypa omkring på alla saker hur f.. skulle det då se ut???? Men han tycker inte det är så farligt människan behöver bakterier. men behöver vi ANDRAS? Ja, lite bakterier vet jag med att vi behöver men ändå, usch.....................

//Bettan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0