Barn som kidnappas!

Sitter och läser metros hemsida om en pappa som ska vara med på TV3´s  "Insider" ikväll, han har enskild vårdnad om sin son sedan 1,5 år men har inte sett sin son på lika länge då mamman gått under jorden. Mamman anklagade honom för sexuella övergrepp på deras son. 

Det första jag tänker på är att det är så tragiska att vissa kvinnor ska använda sig av ordet övergrepp så fort dom hamnar i en situation dom inte har makten över. Självklart finns det barn som blir utsatta för övergrepp av både sina mammor och pappor, men det är även ngt som det spelas på i många fall. Vilket gör att fokus ramlar bort från dom barn som verkligen blir utsatta.
Att manipulera sitt barn och säga att pappa/mamma begår övergrepp är så fruktansvärt att det egentligen inte finns ord för det.

Jag har en god vän som jag känt i ungefär 5 år, han blev anklagad för övergrepp på sin son och satt häktad i flera dagar för att mamman påstod att han begått övergrepp sexuellt på sonen. Hon ringde polisen och anklagade honom även för misshandel och hot, där han flera gånger kunde bevisa att han inte ens varit på plats. Det tog honom närmare 3 år att bli helt fri från dessa anklagelser och idag är det han som har ensam vårdnad om sonen då han kunde bevisa att hon ljög. Varför gjorde hon det?? Jo för att han lämnade henne och han skulle minsann inte få ett lyckligt liv. Så jävla tragiskt!!

När det är en pappa som gör ngt så ställs verkligen blåljuset på men om en kvinna gör ngt är man idag mera slö, varför?? Det finns ingen skillnad på män och kvinnor i det avseendet hävdar jag bestämt, men vissa anser att det är hemskare om en pappa gör ngt än om en mamma begår ett brott. Jag har aldrig förstått det resonemanget!

Jag hoppas verkligen att man ser över hur det går till i det svenska samhället för dom som lider mest i dessa fall är oskyldiga barn och dom har bara en barndom som aldrig går att få tillbaka!

Sen att det finns människor som skyddar dessa personer är ännu mera fel, ibland undrar jag om folk vet om att dom har en hjärna och det är meningen att man ska använda den.

Nä nu ska jag äta en kaka!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0