Handledning

Idag har vi haft handledning på jobbet och diskuterat ansvar, hon gjorde upp en skala från 1-10. Vi pratar då om ansvar för vad som händer på jobbet, inte prestation. Utan mer om saker händer, åh det inte anmäls eller man håller tyst en längre tid etc.

1. Då kände man inget ansvar alls utan skyllde allt på yttre omständigeter, otur eller annan person.

5. Då kände man eget ansvar och kunde även se andras ansvar

10. Då tog man allt ansvar ungefär som att bära världen på sina axlar. Man tar själv på sig skulden trots att man själv inte gjort fel.

Sen fick vi uppskatta oss själva.. För många år sedan var jag en 9:a, kunde aldrig släppa jobbet, ingen kunde ta hand om mina barn så bra som jag *ler*.. Idag är jag nog en 7 enligt mig själv! Kan fortfarande känna ansvar för vad andra gör men absolut inte lika mycket som förr. Jag ser min egen delaktighet och jag kan se andras...

Alla fick som sagt uppskatta sig själva, väldigt intressant att höra var alla tycker att dom ligger...

Emma

(kanske svårt att förstå om man inte var med)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0