Livet som småbarnsmamma.....

Ja det är lätt att falla in i gamla rutiner... Han är dessutom så lik båda mina barn när dom var små så det känns verkligen som att gå 5-6 år tillbaka i tiden. Klockan 8 vaknade jag av att han rörde på sig, satte sig upp och frågade efter "Bappen", när han fått den somnade han om igen. Själv gick jag upp och började fixa lite sen igår, sen la mig bredvid vid halv nio och så somnade jag om (händer aldrig nufortiden). Sen vaknade vi tillsammans 10:10, låg och mös en stund alla tre och sen var det bara att gå upp. Nu har barnen fått plättar och sylt till frukost då min son talade om att syster fick minsann bestämma frukosten igår... Sagt och gjort plättar fick dom, dessutom lyckades ju lilleman kladda ner hela sig med sylt plus min stol (tygklädsel), där var jag lite glömsk om hur små barn funkar. Bytte snabbt stol, och dom fortsatte äta.. Medan dom åt eftersom jag tog en macka vid 8 så förberedde jag lunchen , korvstroganoff. Sånt gjorde jag alltid förr för att man snabbt ska kunna rycka fram lunchen efter diverse lekar! Jag har även hunnit byta blöja och borsta tänder på honom och sett till att min son gjort det... Nu sitter dom framför tvn och ser på någon tecknad serie och jag tänkte börjar fixa här hemma! Sen ska vi gå till lekplatsen....

Klockan 6 kommer min syster och hämtar lilleman, vet inte om jag vill släppa honom han är ju så fantastisk go *ler*... Men det kommer fler tillfällen!! Eller så får jag väl skaffa en egen eller vad säger du BETTAN!! *s*

Emma

Kommentarer
Postat av: Bettan

Ingen kommentar LER

2008-10-12 @ 16:51:35
URL: http://babesontour.blogg.se/
Postat av: Emma

s Kan du inte ens kommentera numera s

2008-10-12 @ 17:01:41
URL: http://babesontour.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0