Tonåringar & gamlingarna

Jo jag vet att man brukar kallas tonåring när man fyller 13 men min dotter har minsann trott att hon är 13 år hur länge som helst. Nu är hon dock bara 12 år, fyllde ju det i somras! Idag när jag var uppe hos barnens pappa och fikade med hans fru så kom hon ner från sitt rum och fikade med oss. Händer inte så ofta numera att hon vill hänga med oss "gamla" kärringar :) . Men så började vi prata om Julen och vad hon önskar sig, när hon sitter där och pratar så kommer vi in på vad hon önskar sig av Farmor.
Hennes farmor har sagt att hon bara får önska sig en upplevelse med henne, typ museum, konsert nån liten övernattning kanske i en annan stad. Jättebra tänkt tycker jag på ett sätt, eftersom alla annars handlar om att köpa bara SAKER, men dottern som är 12 år vill inte hänga med farmor och tycker därför att hon ska strunta i att önska sig ngt alls. Självklart är det hennes val och det är hon som missar ngt. Men när jag frågade vad felet på farmor är så svarar hon att men mamma allvarligt hon är ju typ 65.5 år, med betoningen på det halva året *s*.

Meningen var att Farmor ville göra ngt med henne och brodern nu på lovet men det slutade med att det bara blev hennes lillebror som åkte för hon tycker att det är jättetråkigt hos farmor. Hon åker självklart med och träffar när vi äter middag och sådant men jag tror att hon kommit till en fas att just nu är det skittråkigt att vara med farmor och det måste ju vara ok!!

Kan ju ärligt säga att hon har den fasen med sin mamma just nu!! Hon tycker att jag är pinsam och totalt fläng!! Men det kan jag ta för det är mitt privillegium som mamma och framtida gamling!!

Emma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0