Kamp.....

Har precis haft en jätte tuff "kamp" med mina hundar, jag har ju två kineser, en nakenhane och en pufftik. Jag vet dom är inte stora men dom har en rottweilers styrka, kraft och sinne....Naken=ingen pälsvård men han älskar det. Pufftiken=pälsvård och hon hatar det. Hur går det ihop? När jag badar dom och sen ska föna tiken så står hanen och "pratar" till han blir borstad (med en babyborste) och fönad. Medan hon "pratar" av skräck. Har just haft kampen med borsten, fönen och kloklippning...Pust. Har haft schäferhundar förrut och det var aldrig några kamper om sånt här....

Finns det någon där ute med tips, eller någon som har samma sak med sina hundar?
Vore trevligt med lite tips.....

//Bettan

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det finns balsamshampo för hundar speciellt för dom med långt hår som är perfekt. när du badat hunden så sprayar du balsamet i pälsen och sen reder du sakta ut tovorna ur pälsen.

2009-01-06 @ 01:18:40
Postat av: Bettan

Svar; Tack, ska kolla det:)

2009-01-06 @ 12:05:37
URL: http://babesontour.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0