Om livet vore lätt...

Om livet vore lätt och man inte hade några motgångar, hur skulle vi som människor kunna växa i våran roll då? För vi växer ju när vi får motgångar som vi måste arbeta med. Fast det är jätte jobbigt så måste vi ta oss igenom det för att klara oss. Vi är som djuren ute på slätten, ta för dig annars klarar du inte dagen.Det är inte mycket här i livet som vi får gratis. Gratis, nej vi får inget gratis , allt vi gör får man kämpa för. Vill man verkligen något så är det bara du själv som kan göra det till din verklighet.

Allt som händer gör att vi växer, att vi till slut kan ta motgångar med mod istället för att alltid skylla ifrån oss på andra.
Om jag mår bra så kan det smitta av sig till andra, men när jag mår dåligt då mår oxå dom i min närhet dålig. Jag tror att om vi lär oss att ta motgångar så växer vi i våran roll som personer och då får vi oxå ett fungerande nätverk. Alla får vi motgångar här i livet och vi måste lära oss leva med det och se framåt inte bakåt. Jag vet att livet inte är lätt och den som säger att det är det den människa vet inte hur det är att leva. Alla människor har rätt till ett fungerande liv, ett liv som är värt att leva.

Att man mår dåligt vissa dagar det gör man, men jag tror att då växer vi oxå, inte vill jag må dåligt varje dag men ibland så suger livet något  så fruktansvärt ,men låt det göra det i några dagar för att  sen försöka att ta sig igenom det för då har vi vuxit i våran roll som person.....

Livet har vi bara till låns och vi vet inte hur länge vi får låna det...

//Bettan

Kommentarer
Postat av: Olga

Livet är en livslång skola. Både motgångar och medgångar finns något att lära av. Tänker man noga efter så har man haft möjligheten att lära nytt varje dag även om det kanske bara handlar om ett litet nytt ord, att hitta en ny väg, träffat en ny bekantskap, fyllt i ett nytt formulär osv till mycket större och mer omfattande saker. Den som tillåter sig att leva den har därmed tackat ja till ständig utveckling.

2009-01-18 @ 23:17:23
URL: http://rockolga.blogg.se/
Postat av: Bettan

Bra skrivet och det är hur sant som helst:)

2009-01-19 @ 08:05:58
URL: http://babesontour.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0