Skara Sommarland Dag 1

Ja vi satt i bilen när klockan var halv sju på morgonen, barnen var sjukt trötta men samtidigt hur uppspelta som helst.. Vi hade gjort en ordentlig matsäck som vi skulle äta längs vägen..

Som vanligt blev det lite mackor här och där i bilen eftersom barnen inte var hungriga samtidigt överhuvudtaget.. *s*..

Min son är ju helt galen i Michael Jackson så jag smet in på Ica Maxi någonstans (har glömt var) köpte en samlings cd och sen hade vi allsång i bilen.. Jag och syster halvdansade och skrållade högst som vanligt men ingen slår ändå syrrans inlevelse. Jag och syster skulle ju ragga lite snyggt tänkte, men vi fann bara en vurping på hela vägen till skara och han satt dessutom och peta snorkråkor så han blev -15...

När vi kom till Örebro bestämde vi oss för att göra en liten omväg förbi kumla och hälsa på våran lilla mormor som bor på ett ålderdomshem där.. Så klockan kvart över 9 knackade jag på hennes dörr tillsammans med min dotter, gud vad glad hon blev.. Tyvärr hade vi ju inte tid att stanna men ett par kramar han vi med =)..

Efter en massa turer var vi framme på skara sommarland kvart i elva och då åkte vi direkt och hämtade våra biljetter och all inklusive armband.. Elva var vi inne parken och då började det ju ösregna, vad annars kan man ju undra..

Eftersom det hände så otroligt mycket så sammanfattar jag dag 1 så här....

Åkattraktioner:

Tranan Var deras nya åkpryl och jag höll bokstavligen på att skita på mig... Ungarna och syster älskade den..

Newton Var deras vattenbana, jag var blöt ända in på trosorna och vi åkte den säkert 10 gånger första dagen, jag tittade int en enda gång..

Mini vikingskepp Vi hann sätta oss, bli fastlåsta så gick maskinen sönder, tur att man trots höfter kunde åla sig ur *s*

Airboat Som bläckfisken på grönan men fan så mycket värre, jag skrattade samtidigt som jag ville spy..

Slänggungan Den var liten jämfört med grönan men jag var rädd ändå...

Gruvbanan Rolig berg och dalbana som gick fan så mycket fortare när det regnade =)

Barnen älskade varje minut av detta *s*

Barnen badade ju i deras vattenland och dom slängde sig ut i den ena läskigare banan efter den andra =)

Sen var det ju så att vi hade All inclusive, så jag höll lite koll på hur mycket vi åt för .. Dag 1340 kr...

Jag somnade halv nio på kvällen helt färdig...

Vill bara säga att jag blev jätteglad att läsa alla fina kommentarer i våran utlottning =)

Emma

P.S Bilder kommer imorgon

Kommentarer
Postat av: Anonym

Stressa inte med mormor.. Jag lovar dig att du kommer att ångra att du inte prioriterade henne framför att åka en timme mera karusell med barnen....

2009-07-13 @ 02:17:06
Postat av: Emma

Kan faktiskt säga att jag inte har dåligt samvete för att jag prioriterade mina barn den här helgen. Även dom kan behöva känna att jag ger dom tid, speciellt när man jobbar heltid jämnt.



Sen var det kanske inte så att vi gick in gav henne en kram och sen gick igen.. Men det blev ingen fika som sagt..





2009-07-13 @ 07:44:56
URL: http://babesontour.blogg.se/
Postat av: amanda

hej! tänkte bara höra om bungyjumpen fanns kvar? ska till skara nu ihelgen och är grymt sugen på att hoppa. =)



tacksam om du svarar i min blogg.

2009-08-13 @ 20:47:49
URL: http://amandaandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0