Pappa

Min pappa fick cancer för några år sedan(har skrivit om det förrut)  men det har gått bra, bra kan det gå bra med cancer? Jag pratade med min mamma idag och han mår inte alls bra. Nu är han sämre igen, det är som att åka bergodalbana, det går upp och ner, ena dagen är man på topp nästa dag är man helt nere.

Mina tårar rinner, hjärtat slår dubbelslag och kroppen vrider sig av ångest. Vad ska jag göra? Lyssna, ta in och försöka förstå, försöka förstå! Det är ju min pappa, min pappa som är sjuk. Läkarna vet inte riktigt hur/ vad dom ska göra i nu läge så det är bara att vänta och se, igen..
Just nu tycker jag varken om orden bra eller igen...

Till min pappa:

Sol, himmel och vind det smeker din kind.
Jag finns i ditt hjärta även nu när du har din smärta.
En smärta jag inte kan ta bort, men som jag snart hoppas försvinner för gott
.
//Bettan


Kommentarer
Postat av: Emma

Älskade vän jag finns här om du behöver.. Ring mig om du behöver prata.. Jobbar inte imorgon.. Ska genast sluta klaga på Faster Pest.. Puss puss Älskar dig!! Emma

2009-06-17 @ 19:38:18
URL: http://babesontour.blogg.se/
Postat av: Jag

Lider med dig... Jag vet precis vad du går igenom... O du har en tung tid framför dig... Tänker på dig...

2009-06-17 @ 22:54:39
URL: http://ahvarforinte.blogg.se/
Postat av: Nemo

Det kändes hårt att läsa detta, rev upp gamla sår inom mig.

Jag känner igen allt du skriver, smärtan, ovetskapen, hoppet som slits fram och tillbaka.

Lider med er, din Pappa, alla nära i eran familj.

*KRAM*

2009-06-18 @ 13:33:00
Postat av: Bettan

Tack, alla....Kram

2009-06-18 @ 22:00:07
URL: http://babesontour.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0