Rosor

Rosor är den blomma med vilken du kan uttrycka kärlek. Rosen är blommornas drottning. Hon symboliserar kärlek. Man använder rosen för att förmedla sina känslor.

Den röda rosen säger - "Jag älskar dig"

Den gula rosens betydelse- "Jag hoppas"

Rosens olika betydelse i färger:

Röd - Kärlek

Gul - Vänskap

Rosenknopp - Hemlig kärlek

Ros utan taggar - Tillgivenhet

Korallros - Lust, önskan, längtan

Aprikosfärgad - Anspråklöshet

Mörkrosa - Tacksamhet

Ljusrosa - Behag

Orange - Fascination, förtjusning, lockelse, oemotståndlig

Vit - Oskuld

Champange - Älskvärdhet, glädje, förtjusning

Lavendel - Förtrollning, förtjusning

Rosen finns förresten i mer än 1500 varianter, så välj din ros med omsorg.

//Bettan





Kommentarer
Postat av: Majs

Jag har valt min ros :)

2009-06-07 @ 23:27:48
URL: http://www.hanky.se/Majs

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0