Årstider!

Jag älskar sommaren, värmen, när man känner hur solstrålarna bränner mot huden och man ser hur en svettdroppe rinner längst med kroppen. Det är underbart med sommar, värme, blommorna på ängen och alla underbara glada människor som är ute både natt som dag. Det är fullt på alla uteserveringar, var enda äng är fullproppad med underbara, kärleksfulla människor. Sommaren är som en levande mannekäng uppvisning, allt från bikini till kavaj och kjol i alla dess färger, glasögon i alla dess former och  massa glada leenden. 

Nu är det höst och vintern är på ingång. Idag kom den första snön, om man nu kan kalla det för snö eller hellre snöblandat regn. Jag tycker hösten är underbart fin med sina otroligt vackra färger, och när solen lyser en vacker dag och fåglarna fortfarande kvittrar, då känns det bra i hela kroppen. Men nu är det dax att ta fram den varma jackan , halsduk, vantar och till slut kanske en mössa. Det är inte alls lika färgglatt på vintern, varför?

Det som är trist med vintern det är att alla människor blir som förbytta, griniga , tråkiga och allmänt bittra. Varför kan man inte vara glad på vinter? Varför kan man inte gå ut och träffa människor så som man gör på sommaren?

 Njut av livet, ta vara på det du har, sörj inte det du hade!

//Bettan

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Åhh, det är så sant det du skriver om årstider, och att människor blir annorlunda på vinter halvåret..

Känns som dem stänger sig inne både mentalt och kroppsligt..

Tack för kommentaren i min blogg föresten, jättekul att du kikade in !

Hade lite problem med internet så jag kunde inte kika tillbaka på en gång, som jag hade tänkt men nu är jag här iallafall !!



Ja, jag gillar Läckbergs böcker, man fastnar i dem så lätt, och vill inte gärna sluta när man börjat..

Och som sagt,, har väntat så länge på fyrvaktaren!

Hur långt har du kommit med sjöjungfrun då ?



Ha en skön höstdag, så hörs vi kanske igen, hoppas jag !

/ Ingrid

2009-10-13 @ 14:52:33
URL: http://iddeh.bloggplatsen.se
Postat av: Sun

Håller inte riktigt med dig.

På hösten blir ju alla färger på träden helt sjukt vackra och på vintern kommer ju alla färgglada mössor, vantar och halsdukar fram.

Det är bara lite mer kläder.

Själv har jag en röd vinterjacka!

2009-10-13 @ 22:40:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0