Min dotter och hennes cykel!

Pratade precis med min dotter.

- Mamma, varför är det så svårt att cykla?

- Svårt med vad? Du har väl cyklat sen du var liten! Hur svårt kan det vara?

- Så började hon berätta; Jag måste stanna i nerförsbackar, gå av cykeln när det kommer en trottoar och ska jag svänga så håller jag på att ramla av om jag inte saktar in farten.

- Jag börjar skratta så tårarna rinner, men snälla, har man en gång lärt sig cykla så sitter det väl där? Du änvänder väl hjälm?

- Nej, mamma det är jätte svårt, det är ungefär 10 år sedan jag cyklade så det är som att börja om på nytt. Och sen så cyklar jag faktiskt på M cykel och det är ju en herrcykel. Nej, jag har ingen  hjälm.

- Här började vi båda skratta. Jag har en damcykel här som hon ska få, undra om det blir lättare då? Och hjälm ska jag köpa till henne, för måste man stanna i nerförbackar och inte kan svänga kan det vara bra med hjälm på huvudet.

//Bettan

Kommentarer
Postat av: Anonym

hehe kulxD

jo lite kallt var badet. kul att du jobbar som skönhetskonsult och utbildar dig till hudvårdskonsult. själv tänker jag bli hudvårdsterapeut och även nagelterapeut för det är mäst intressant att fixa med naglarna^^

2009-09-28 @ 17:48:54
Postat av: Charlotte

Ha...ha...ha... Ja, har man inte cyklat på ett tag är det nog inte fel med hjälm :-) Själv har jag inte cyklat på 8 år. Skulle nog ta på mig hjälm om jag skulle sätta mig på en cykel idag :-)

2009-09-28 @ 19:33:10
URL: http://charlottelindqvist.webblogg.se/
Postat av: MODELLFOTOGRAF, Patrik PH Larsson

hehe... ibland kan saker å ting vara komlicerat fast man gjort dt i många år. ;)



När jag sätter mig i en bil med automatväxellåda så brukar jag trampa ner kopplingen å leta efter växelspaken... ibland blir det tvärnit.. gulllp

2009-09-28 @ 20:46:49
URL: http://dragonph.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0