Mindfulness

Har legat i soffan hela dagen. Jag fattar inte att vissa kan göra det utan att vara sjuka. Jag får iallafalla ont i hela kroppen,  jag är inte van att vara still, det är väl det!

Jag har börjat med MINDFULNESS - Medveten närvaro.
Har hållt på med det  i några månader antingen varje dag el minst några ggr/v, det funkar faktiskt. Man blir som en ny människa, helt otroligt att avslappning kan få en att känna sådant lugn. Jag har cd skivor med avslappnings övningar på,  man kan välja hur länge man vill hålla på , ibland har man fem min o ibland kanske upp till en timme. Man kan utföra det både stående, gående, sittande el liggande. Jag somnar ofta om jag ligger ner.......
Om jag har tid innan jobbet  så brukar jag sätta i lurarna i öronen och lägga mig ner i lugn o ro o bara va. Dr Ola Schenstöm heter han som har gjort dom här avslappnings övningarna som jag har.
Om ni är intresserade kan ni gå in på hans hemsida. www.mindfulnesscenter.se/

Tycker verkligen ni ska testa om ni känner att ni är lite stressade i vardagen.
//Bettan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0