Galen men underbar....

Idag har jag varit på lunch hos min arbetskamrat, Galen men underbar..Vi blev fem stycken. Vi fick sallad med zatziki och vitlöksbröd. Och till efterrätt fick vi min andra favorit, morotskaka. Jag tackar igen för jätte god lunch och trevligt sällskap.

Vi kom in i disskution på hur folk beter sig mot andra.  Vissa människor har en förmåga att "dra" musten ur andra. Själv har jag jätte svårt för att säga nej, när jag egentligen inte har någon lust. Men jag jobbar på det och det har blivit mycket bättre. Men vissa människor kan verkligen såra andra med att manipulera dessa människor så dom får dåligt samvete för att inte "du och jag" gör saker tillsammans.

Hur ska man berätta för den här personen att;

"Jag blir faktiskt sårad när du hela tiden trycker ner mig för du inte tycker jag gör saker med dig".

"Det känns inte bra för mig att du blir sur varje gång jag inte kan så jag får dåligt samveta att jag MÅSTE  träffa eller göra saker med dig"

Det här är jätte svårt, man vill inte såra någon annan men ska den här personen få göra så här mot mig så jag mår dåligt? Absolut inte, men hur säger man ? Hur gör man för den här personen ska förstå utan att det ska bli massa missuppfattningar? Och att jag fortfarande tycker om personen men jag tycker inte om hennes/hans beteende mot mig.


//Bettan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0