Ensammast....

.. i hela världen känner jag mig idag.. Jag vet att det inte är så men det känns så...


Just nu känns det som hela kroppen drar ihop sig till en hård boll... Som att varje fiber i kroppen är som spända fiolsträngar.. Det behövs inte mycket för att få tårarna att rinna idag..


Ni som har läst den senaste tiden vet att jag inte mått så himla bra, med tanke på det bråk som varit med en vän.. Faktiskt en av mina bästa vänner har hon varit.. Men nu finns ju inget kvar..

Vad det handlar om i stora drag är ju att hon tror att jag gjort en sak som jag inte gjort... Hade jag gjort detta hade jag stått för det.. Men istället är det nu jag som får höra att jag förstört hennes liv, att jag medvetet gjort detta för att förstöra..
Det jag hade behövt det är att någon skulle ställa sig vid min sida och sagt det har hon inte gjort.. Verkligen försvarat mig öppet .. Alla vet att jag hade gjort det om jag ansåg att någon var oskyldigt anklagad.. Men istället står jag själv.. Istället är det jag som gråter för att hela situationen är så jävla obehaglig..

Vad som gör mig ännu mer ledsen att nu är fokusen på mig.. Allt handlar nu om jag har gjort detta eller inte.. Det handlar inte längre om varför hon hamnat där hon hamnat..

Så i går kväll när jag kom hem helt förtvivlad ringde jag min mamma, åh bara grät.. Jag ringer sällan min mamma när det är problem och jag ringer ännu mindre när jag gråter för att jag vet vilken TIGER morsa hon blir.. Men jag behövde någon som just då sa, jag tror på dig och jag vet att du inte gjort det här.. Jag vet oxå vad jag satte igång av det här..

Men hade jag fått bestämma hade jag åkt hem till mamma och krypit upp i knät och blivit 7 år istället för dom 34 jag är..

Mina ögon är igensvullna av alla tårar, skulle behöva en mirakelkräm för att dom ska lägga sig..


Känner just nu bara en stor sorg i kroppen.. Jisses har inte gråtit så här mycket och intensivt sen allt med Andreas uppdagades för nästan 1,5 år sedan...

Just nu behöver jag verkligen en kram...

Kommentarer
Postat av: Sara

Men om hon väljer att anklaga dig för något som du inte gjort, tycker jag det är lika bra att du slipper henne. Hon kan ju i sig inte vara en speciellt bra vän.



Du kanske ska ringa dina vänner och berätta hur ensam du känner dig, lovar att dom säkert finns där.



Kanske anklagar hon just dig för att ta bort fokusen på vad hon just gjort. Hon kanske saknar lite av dom viktigaste sakerna, som självinsikt tex..



Skickar en stor söndags kram!

2010-12-12 @ 10:51:11
Postat av: Mikela

Jag håller med föregående talare. Du VET ju att du inte har gjort det hon har sagt och är hon så jäkla korkad och vräker ur sig dumma saker så är hon knappast värd att vara någons vän över huvud taget!

Klart det gör ont när man mister en person som man TRODDE var ens vän men som senare visat sig sticka kniven i ryggen på en både en och två gånger.. Sträck på dig och gå vidare, hon är verkligen inte värd dina tårar! Kom in om du vill ha en kram:)

2010-12-12 @ 13:20:50
Postat av: Anna

Ja hur vore det om folk tog ansvar för sina egna misstag, istället för att jämnt skylla på alla andra.



Gör som Mikela säger, sträck på dig och visa henne hur fel hon har!

Om hennes liv är förstört lovar jag dig att hon förstört det skälv.



Ta hand om dig



Kram

2010-12-12 @ 14:15:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0