Något jag inte direkt ..

.. förstår är varför man vill bränna ner julbocken i Gävel.. Den är verkligen superfin och jag tycker folk ska vara glad att den står där den står.. 

Traditionen att ha en julbock är fint och jag förnknippar de iaf med Gävle..

Men kanske vore det en ide att helt enkelt sluta ställa en julbock där.. Varför lägga ner så mycket pengar på att ha vakt dygnet runt om den troligen ändå kommer att ryka... Dom pengarna kan säkert gå till annat... 

Åh den jubelidiot som är beredd att lägga ner så mycket pengar som 50000 kr för att muta en vakt och sen "kidnappa" bocken är ju bara så jäkla löjligt.. Åh vad ska bocken till stureplan att göra..


Jag hoppas iaf att den får stå orörd i år!

Kommentarer
Postat av: Petra

Håller med dig. Det är en trdition jag aldrig har fattat!!

2010-12-20 @ 22:17:07
URL: http://misspetra.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0