God gärning...

Igår kväll när jag tog bussen till jobbet så stod det en fabror i 75 års åldern där också. Han hade en bussremsa men med bara tre klipp och det kostar 4 klipp. Han frågade mig om jag hade en remsa men jag har busskort.

- Jag; Du kan få låna min mobil och köpa biljett på den.

- Farbror; Nej, det kan jag inte, jag får gå till centrum(typ 25min) el åka så länge det går och sen gå sista biten.

- Ja; Nej, absolut inte, ta min tel och fixa biljett..

- Farbror; Nej, jag kollar om det går, men om inte, vad vill du ha för det?

- Jag; Inget, vi säger det är en julklapp från mig till dig...

- Farbror; Han blev jätte glad och fick min mobil och sin resa hem......

Vi pratade en del om allt möjligt , en trevlig pratstund med en äldre man...
Känns som jag har gjort en god gärning, han kom hem iallafall....

//Bettan

Kommentarer
Postat av: Anonym

vad underbart att det finns människor som du, du fick nog en guldstjärna i kanten igår ; )

2008-12-15 @ 08:23:41
Postat av: Bettan

Tack så mycket:)

2008-12-15 @ 14:40:31
URL: http://babesontour.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0