Karlskoga 2002 Del 1

Brudsemester sommaren 2002 1:a året


Karlskoga 2002 Del 1


Det var jag min syster Lena , hennes kompis Cecilia och min kompis Åsa som tillsammans hyrde en stuga i Karlskoga. I stugan bredvid bodde Olga med sin syster, det var dom som hade berättat om den årliga sommar festivalen som hölls där, Karlskoga Stranddagar.


Vi hade syrrans bil men det var Åsa som körde, och inte fasiken kör hon speciellt sakta heller, från Huddinge till Örebro tog det 1 timme och 10 minuter, tror att vi var uppe i 160 km i timmen nästan hela vägen. Vi passade på att hälsa på mormor och morfar på hemmet i kumla innan vi åkte vidare till Karlskoga. När vi kom fram passade vi på att installera oss i stugan, dra fram ett par kalla öl och slänga oss i soffan J.


Första kvällen så åkte vi dit utan några som helst förväntningar, för hur kul kan en festival i karlskoga vara?? Ja det kan jag säga att kul var det, första kvällen träffade vi på ett gäng killar från Södertälje verkade vara ett roligt gäng.. Åsa ville skoja lite när hon presenterade sig så hon sträckte fram handen och sa Anastacia var namnet, sen vände hon sig om och log mig, ja va fan jag var inte sämre jag, fram med handen log och sa hej jag heter Gudrun. Åsa bröt totalt ihop av skratt, hon trodde det skulle komma Madonna eller något annat kändis namn. Killarna började direkt att säga att det inte var mitt riktiga namn tror vi höll på i 20 minuter men jag vidhöll att jag hette det tills syster kom fram och sa Emma har du sett Cecilia, ja då var det ju kört *s*.


Sen lite senare på kvällen träffade vi 2 andra killar som vi umgicks resten av kvällen med, jag och Åsa bestämde oss för att dra på efterfest med dom vilket resulterade i att min lillasyster som då var 23 blev skitförbannad och ringde hem till mamma och sa att jag bara lämnat henne vind för våg i Karlskoga.. Gissa vem som ringde min mobil och talade om att jag faktiskt hade ansvar för min lillasyster. Jag satt bara och stirrade på telefonen , men äh lägg av....


När vi tröttnat på dessa urbota tråkiga killar som endast satt och skröt om allt dom kunde och lite där till så tog vi en taxi hem. Gissa vilka som hade låst stugan och vägrade låta oss komma in. Efter att jag blivit förbannad så kom cecilia och öppnade åt oss. Syster ropade bara att jag kunde dra så långt åt helvete jag bara kunde komma.


På morgonen så valde hon att inte prata med vare sig mig eller Åsa först, hon ignorerade oss totalt. Men efter ett tag gav hon med sig och vi pratade om gårdagen och vi berättade om dessa skittråkiga killar.


Sen åkte vi in till Karlskoga CENTRUM (a eller hur) där vi träffade på Södertälje gänget som undrade om vi skulle ses på festivalen på kvällen och det bestämde vi att vi skulle.


På kvällen träffade vi grabbarna , vi hade verkligen jättetrevligt tillsammans, sen undrade dom om vi 4 ville följa med på efterfest åh det verkade som en bra ide så det gjorde vi! På vägen dit började min syster dividera med den ena killen som hette Johan, hurvida han fick stöta på mig eller inte eftersom jag hade man. Hon sa att det fick han inte och han sa att det fick han visst det. När jag frågade om jag hade någon talan så tittade dom på mig och sa NEJ i kör.. Idioter var väl det jag tänkte...


När vi kom upp på hotellrummet så splittrades vi alla.. Jag och Åsa satt och tog en öl med Johan och Hundvalpen (kommer inte ihåg vad han hette, men han såg ut som en ledsen hundvalp). Åsa var helt betuttad i honom och ville inte gå därifrån, efter par timmar kom Syrran tillbaka då hade redan Cecilia åkt hem eftersom hon var trött. I släptåg hade hon Patrik som var hur full som helst, han slocknade i fåtöljen på en gång. Min syster var tydligen också hur full som helst, när hon ser Johan ligga och halvsova på sängen så säger hon att han ska gå upp, han ber henne hålla käften och gå ut. Ibland blir det inte riktigt som man tänker att det ska bli, speciellt inte när det gäller min syster. Min syster kryper upp i sängen och sätter sig över Johan och säger nu ska du gå upp. Johan säger morrande att hon ska kliva av honom och gå ut ifrån hotellrummet (här försöker jag få min systers uppmärksamhet, men det funkar inte). Hon säger att det tänker hon inte , utan förklarar för honom att han är misslyckad polis och därför jobbar som dörrvakt. Nu ryter han till henne att nu kliver du av innan du åker på en smäll, då tittar min syster honom in i ögonen och säger "HIT ME HIT ME MAKE MY DAY BABY" samtidigt som hon slår sig själv på kinden. Nu blir det fart på Johan, han sliter ur henne ur sängen och skriker du ska ut härifrån, Syrran tittar på honom och säger helt coolt, ta det lugnt jag skulle just gå. Själv står jag i en mindre chock vid dörren och ser detta galna skådespel.

När vi väl kommit ut från hotellet tror jag det börjar gå upp för min syster vad hon gjort och jag ser hur chocken kommer, tror hon nästan blev nykter *Asg*


När vi kommer tillbaka till stugan så märker min syster att hon glömt sin mobiltelefon på hotellrummet hon säger till mig och Åsa att vi ska åka tillbaka och hämta den, efter en tids tjat så gör vi det. Jag skojar inte om jag skakade när jag knackade på dörren, tänkte att jag får väl en käftsmäll eller nått. Men nu är det Jonas en annan kille som öppnar, vi ber bara om mobilen och går därifrån...


Ja det var ju en dag till då det också hände en hel del.. *s*

Del 2 kommer senare under dagen

Emma


Kommentarer
Postat av: Petra

Hahahahahah Jag kan se det framför mig..

Hit me baby... Hahah skrattar så tårarna kommer nu..

Mer om galna Lena

2008-12-18 @ 13:21:32
URL: http://inspireofpetra.blogg.se/
Postat av: Emma

Resterande av resan kommer under dagen.. Sen så småningom kommer en resa som var oförglömlig och det var karlskoga 2005.. hi hi

2008-12-18 @ 14:26:18
URL: http://babesontour.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0