Barns livssituationer, hälsa och ohälsa

Har läst debatten om barns och ungdomars ohälsa i DN. Jag har jobbat med barn och ungdomar som mår fruktansvärt dåligt, har också en vän till mig vars barn försökt ta sitt liv. Dom skriver och pratar om att den inte upptäcks i tid. Nu är det så här ; att när man söker hjälp för sitt barn så är det inte lätt att få. Jag vet många som har sökt både BUP och AKUT hjälp men inte fått det. Den psykiska ohälsan ökar bland barn och ungdomar. Ungefär en tiondel av alla barn och ungdomar har så svåra psykiskaproblem att de behöver hjälp. Det finns ingen koppling mellan verksamhetens uppdrag och de metoder som används. Det måste finnas en länk mellan föräldrar-skola-kurator-BUP-och andra team som kan hjälpa till. Jag har sett artiklar som är gjorda 2003 och 2005 det står exat samma sak i dom som det gör i den här artikeln 2008. Varför går det inte framåt? Vad ska till för att politiker och andra ska se till att vi får ett fungerande samhälle där alla kan få vård, vad det än handlar om?  Barnen och ungdomarna är våran framtid, hur ser det ut om fem år? Precis som nu? Vad ska till för att det ska bli en förändring?

//Bettan

Kommentarer
Postat av: Mikela

Har den ett trådlöst nätverkskort inbyggt??

Jag skulle gärna vilja se en bild på den först innan jag bestämmer mig men det låter ju helt ok.. följer xp med då eller tar du bort det?

2008-11-21 @ 20:11:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0