Dödshjälp!

Jag jobbar inom vården och en i min närhet har tagit sitt liv via dödshjälp, i ett annat land. Jag tycker läkarna ska ha rätt att skriva ut dödliga doser av läkemedel till obotligt sjuka patienter. Har man en sjukdom eller varit med om en olycka där man vet att det inte finns något att göra utan att personen i fråga ska få lida sista tiden i sitt liv så ska dom få ha en möjlighet att få bestämma själva om dom vill ta sitt liv eller inte.Att ha ett värdigt slut det är alla människor värda.. Jag vet att det är ett jätte svårt beslut både för anhöriga och personen i fråga, men dom här personerna måste få känna sig hörda i den här frågan. Personer som aldrig varit sjuka eller vart med om en olycka dom vet inte så mycket om det här och ofta är det dom som protesterar mot dödshjälp. Det finns mycket man ska gå igenom när man är sjuk eller varit med om en olycka men känner man att det inte finns något värdigt liv i att leva så ska personen ifråga absolut få bestämma sjäv.... Det är en jätte stor och svår fråga, men jag är absolut för dödshjälp..

//Bettan

Kommentarer
Postat av: Jack

sv: jo :) idol äger. :D Folk brukar säga att jag liknar kevin :P vem tror du åker ut ?

2008-11-14 @ 18:07:14
URL: http://fotografjack.blogg.se/
Postat av: Jack

sv: tror också det faktiskt ;D

2008-11-14 @ 18:42:59
URL: http://fotografjack.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0