Min arbetskamrat

 Min arbetskamrat, jag har ju berättat om henne förrut. Hon är helt galen men underbar. Hon skulle passa in på scenskola. Jag har aldrig tråkigt när jag jobbar med henne( jag jobbar natt) och på nätterna är man ju ännu mera upplagd för skoj. Vi satt och tittade på IDOL , hade inte så mycket att göra så vi tänkte slå ihjäl lite tid...Då berättade hon:

Ab - Vet ni?

Alla - Ok, vad är det nu?

Ab - Jag älskar att sjunga o fixa.

Alla - Ja, vi vet..

Ab - Vet ni om jag kunde lära mig texten, ja ni vet på låtarna så skulle jag ha vunnit idol för länge sedan eller varit med i Melodifestivalen. Men jag har så jävla taskit minne, så äntligen har jag lärt mig Carola Häggqvist låt Främling, ja typ 20 år senare.

Alla - *ASG*. Ja, om ni hade varit med så skulle ni få se hur hon skulle gjort för att vara med i musik svängen..

Ab - Ja, när mina barn var små så var jag tvungen att ha sångboken framme för jag kom ju aldrig ihåg någon av texterna.

Helt plötsligt säger hon: Ja, just det . Undra hur det känns att hänga i lampan, tror ni den håller? Hon tog av sig glasögonen och drog i snöret och alla bara vred sig av skratt. Tänk om den hade lossnat? Och vi hade fått gå ner på akuten med ett stort jack i pannan. Ja, ni förstår hon ville kolla om hon kunde hänga sig i lampan??? Ja, vad säger man , hon är GALEN , galen av rolig männsklighet..

Det låtar kanske inte så roligt men att se och höra henne, det är som att vara på en komikers bästa scen..
Vill bara säga att du är helt galen men underbar..

//Bettan


Kommentarer
Postat av: Petra

Nästa gång får du vara snabb med kameran... Det där skulle jag ha velat sett.. Hahah

2008-11-01 @ 20:21:43
URL: http://inspirebypetra.blogg.se/
Postat av: ami

Var med och tävla om en ny Luella Bartely tshirt på min blogg, kommer även lotta ut acne kjolen bach!

2008-11-01 @ 23:31:39
URL: http://metrobloggen.se/onechance

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0