Yoga

Jag har blivit inspirerad av yoga, jag har aldrig testat men nu känner jag att jag skulle vilja prova det. Någon som har några tips? Skriv gärna i kommentarsfältet....

Jag har varit inne på en yogasida på nätet http://www.alltomyoga.se och kollat runt lite.Där säger dom: Testa dig fram. Yoga handlar om upplevelse, det är inget som kan förklaras i ord. Hittar man en bra yogalärare kan han eller hon visa dig hur just den yoga stilen kan anpassas efter din förmåga. Vissa yoga centrum har "prova på dagar".

Vad är yoga;  Yoga är ett system där man genomgår fysiska ställnigar, andningsövningar, avslappning som koncentrations och mediationsteknik, hur man skapar balans mellan kropp och själ. Yogan kommer från Indien och är 5000 år gammalt. Ordet YOGA är sankrit och betyder förening/balans.

//Bettan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0