Äldreomsorgen!

Ska imorgon åka och hälsa på min mormor, det ska bli jättetrevligt  men jag vet hur irriterad jag kommer bli 2 minuter efter att jag gått innanför dörrarna på hennes boende. För det  luktar  gammal urin och det övergår mitt förstånd hur man kan låta gamla människor leva i den lukten. Det är väl en sak som personal när man ändå får gå hem efter en arbetsdag men dessa människor lever i det varje dag! Jag själv jobbar inom vården och skulle tycka det vore pinsamt om det kom anhöriga och det luktade gammal urin om hela stället.

Nu är det ju så att mormor har en superfin lägenhet på nedrebotten med uteplats så hon bor verkligen fint. Det är resten jag klagar på... Min mormor måste ibland lägga sig SJU på kvällen för att dom annars inte hinner lägga alla innan nattpersonalen kommer, men ursäkta mig då får väl dom göra det.. Sen kan det dröja fram till klockan är 9-10 innan hon får gå upp. Det blir satans många timmar i sängen, dessutom byter dom tydligen inte blöja mer än 1 gång på natten så ni kan ju tänke er dom som har Psoriasis hur det måste kännas att ligga i sin egen urin. Det dom klagar på är det inte finns tillräckligt mycket personal för att ge dessa människor god omvårdnad! Jag kan ärligt säga att jag som personal skulle göra en anmälan om bristande omsorg eller tala om för anhöriga hur värdelöst stället är! Det är fan inte mänskligt att dom som jobbat hela sitt liv inte ska få en dräglig ålderdom!

Kanske inte borde bli upprörd innan jag kommer dit..... Ja ni lär ju få en rapport när jag kommer hem om hur irriterad jag är!

Emma

Kommentarer
Postat av: Bettan

Det är fruktansvärt men tyvärr, det är så i vården i dag, men vem skulle kunna gå hem med gott samvete? inte jag. Men dom kan tydligen.....Vad har man för människosyn när det är så här? Ingen???

2008-10-20 @ 17:46:11
URL: http://babesontour.blogg.se/
Postat av: Emma

Ja, undrar hur det kommer vara när man blir gammal själv.. suck

2008-10-20 @ 17:47:35
URL: http://babesontour.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0