Kan man bara glömma???

Läser artikeln om den kända artisten som påstås ha misshandlat sin fru, för mig är det ju klart att han gjort det. Men man är ju som sagt oskyldig till motsatsen är bevisad. Det tycker jag den är med tanke på dom bevis som finns.

Men hur det än är så undrar jag kan man bara glömma saker man gjort?? Är det så enkelt att bara säga , nä men gud det minns inte jag... Jag tycker inte det men jag har själv varit med om att få höra dagen efter att man inte minns ngt.

Mitt ex var ute hos min mamma och man och hjälpte dom att bygga om deras hus, jag jobbade dag så jag skulle komma ut lite senare på kvällen. På dagen ringer min syster och frågar om hon och jag inte kan träffas och ta ett par öl efter jobbet så kan vi åka ut tillsammans sen. Jag kollade med mitt ex om det var ok och det var det för dom hade så mycket jobb iaf. Så jag och syrran träffas, mamma ringer och säger att hon hämtar oss om vi vill, så kl 21 hämtar hon oss i Danderyd.
Hon är sur och tvär redan i bilen och jag fattar ju att nått hänt. Då förklarar hon att mitt ex och hennes man gått ner till grannen på eftermiddagen och börjat dricka öl och hade inte sen dess kommit tillbaka. Där hade hon stått med färdig middag kl halv sju men dom hade inte dykt upp. Jag vart skitförbannad att dom hade gjort så mot mamma, så när vi kommer till mamma bestämmer jag mig för att prata med mitt ex.
När jag ser honom så fattar jag att den där jävla dåren är ju pissfull så  jag talar om för honom att jag skäms för honom och att jag kommer sova inne i stora huset i natt. Då får ju han tokspelet och börjar skrika om att jag är patetisk, fet , ful ja du kan ju gissa. Jag bestämmer mig för att gå in till min mamma för den där dåren har ju inte en enda jävla indian i kanoten. Han följer efter mig och skriker innför min mamma att jag är en stor jävla hora, jag trodde min mamma skulle tuppa av på fläcken. Hon vart rasande på honom och bad honom att gå ut till lilla huset igen.
Men nej då skulle han istället ta bilen hem, efter värsta tumultet i bilen för att ta bilnycklarna så lyckades iaf min syster sno åt sig dom. Under det här bråket i bilen så säger han till mig att han vill inte längre vara tillsammans med mig och att han funderat på att göra slut i 3 månader. Jag sitter där som ett jäkla fån och bara VA?? Ja och dessutom äcklades han av  mig och han kunde inte ens förstå hur han hade fått upp den... Jag kan säga att jag var rätt så chockad över dessa avslöjanden..

Jag lämnar honom i bilen och går över till syrrans hus och sover där, vad han gör är inte längre intressant känner jag, dessutom så har han inga bilnycklar. Han skickade säkert 25 mess där det stod i alla att det nu var slut om han inte fick bilnyckeln. Kan säga att den fick han absolut inte, även om hans liv kanske inte var viktigt så skulle jag aldrig sätta andra människor i fara!

På morgonen så sa han att han mindes inget av kvällen och att han skulle väl aldrig säga så till mig.....  Jag min dumma dåre svalde allt det. Även om jag varje gång han drack sprit fick nästintill panik över att det skulle hända igen.. Vi var tillsammans ytterliggare 6 månader så hände det igen, men den här gången så var han fysisk... Sen hände det igen i somras då var han mer psykisk än fysisk men då var vi utomlands vilket gjorde att jag kände mig ännu mer otrygg...  Sen efter ett gräl i Augusti där jag var den som höjde rösten mest, kände jag bara nu har jag fått nog.. Har aldrig ångrat en sekund...

Men han säger fortfarande att han minns inget av något av dess händelser... Tror jag på honom idag?? Nej inte ett dugg, för om man vet att man får minnesluckor så fort man dricker sprit och blir otrevlig, våldsam och allmänt dum inte fan dricker man väl sprit då...

Kanske inte konstigt att jag har svårt att lita på vissa....

Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0