Linda Rosing!

Jag sitter ofta och flyter omkring på olika bloggar, vissa mer än andra. En blogg jag besöker ett par gånger i veckan är Linda Rosings blogg, det som är intressant med den är hur vuxna människor blir små djävlar när det finns nått dom kan reta sig på.
Vi vet alla vad Linda har gjort och inte gjort, men som jag säger alla kan vi förändras och alla ska ha rätt att få en till chans.. Det handlar väl egentligen om att hon inte hade sina barn under en längre period då hon valde en annan väg. Idag har hon sina barn för att dom har valt henne, dom har valt att ge sin mamma en andra chans.
Hur då andra människor kan dömma det och säga att det är fel är helt otroligt. Barnen har valt sin mamma vilket är underbart i min ögon, åh helt ärligt jag tror inte dom ångrar sig en sekund...

Alla dessa kommentarer som skrivs i hennes blogg gör mig mörkrädd, vad hon än säger så vrids det till helt sjuka propotioner.

Hon skriver att hon hade barnflicka till Melissa, när hon var ute på kvällarna! Jag säger automatiskt jäklar va bra att hon har valt att ha någon som håller koll på denna 14 åring. Eftersom vi alla vet hur tonåringar kan bli när dom är ensamma hemma. Fler borde faktiskt ha "passning" på sina tonåringar när dom åker bort.
Nej då är det fel för 14 åringar har inte passning! Eller så var det oansvarigt att göra så (den kommentaren fattade jag aldrig) , för hur fan kan det oansvarigt att se till att sina barn har en vuxen omkring sig??

Nu har hon ju plåtats för tidningen Mama och det var väl jätteroligt för henne och enligt henne var det här drömplåtningen. Nej då ska folk skratta och tycka att hon är pinsam, en dålig mamma som låter barnen ställa upp. Ehh ursäkta hur många kändisar ställer inte upp med sina barn i tidningar och tv?? Är dom bättre än Linda bara för att dom inte är Linda då?? Jag fattar inte den... Sen skriver många att va inte din drömplåtning Playboy, snacka om att sjunka... Ehh fortfarande kan man kanske se då att Linda har växt som människa när hon har gått från Playboy till Mama, nej självklart inte så dumt av mig...

Det roliga är att det finns så många DÅLIGA föräldrar i sverige som inte tar hand om sina barn alls, var är alla dessa människor och ser till att dom barnen får uppmärksamhet?? Jag kan tänka mig att dom som sitter och skriver i Linda´s blogg är dom som inte säger ett pip när dom hör grannen hoppa på sina barn... Det är så lätt att sitta och kasta skit när man är anonym..

Jag har en ytterst god vän som jag lärde känna för snart 7 år sedan, hon var som min andra hälft när vi träffades. Tror vi bytte nummer efter 2 minuter, åh vad roligt vi hade tillsammans. Efter 1 år så valde hon bort sina barn och sina vänner till förmån för droger.. Från att ha varit den perfekta mamman så blev hon en blek blek kvinna som inte ens såg sina barn. För 4 år sedan tror jag det var, så skärpte hon till sig. Hon blev ren, började träffa sina barn igen, träffade en man och fick ett barn till. Idag studerar hon och har ett jättebra liv! Jag skulle aldrig aldrig sitta och kasta i ansiktet på henne vad som hände för 6 år sedan. Visst hon gjorde misstag och det är hon fullt medveten men hon har gått vidare med sina barn och sin familj!

Det som gör mig mest förbannad är att jag försöker lära mina barn att man inte trycker ner andra människor. Men det blir rätt svårt när vissa vuxna anser sig ha rätt att bete sig så. Barn tar ju efter vuxna brukar man skriva i Linda´s blogg, precis barn ser att man tycker det är ok att "mobba" någon och börjar bete sig likadant..

Min dotter hade det svårt förra året i skolan, varför?? Jo hon var Emo (vet knappt va det är *s*), hon såg med andra ord lite annorlunda ut i sin klädstil. Men jag ansåg att hon skulle få ha sin period att testa olika klädstilar så hon till slut hittar sin egen. Iaf så fick ju hon höra glåpord och blev hånad för sitt klädval och musikval. Hon var tuff tjejen för hon ansåg att hon hade rätt att se ut hur som helst, andra skulle inte störa sig på hennes kläder. Jag var i skolan ett par gånger pratade med läraren som tog upp det här på ett bra sätt. Men tyvärr fortsatte dom att ge sig på henne, droppen kom när det var 2 tjejer som kom fram och gav henne en glasbit och bad henne skära sig eftersom hon var ju en EMO.. Då vart jag flyförbannad!!
Hur fan kan 2 stycken 11 åriga flickor få för sig att be en tjej att skära sig??? Handlar inte det om vad vi vuxna sänder ut för signaler??
Idag har min dotter en annan klädstil mer lik alla andras men det är hennes val, men det sjuka är att nu är dom tjejerna hur trevliga som helst mot henne bara för att hon ser likadan ut...

Vad vill jag säga med detta?? Jo det är inte konstigt att barn mobbar när vuxna gör det OK!

Emma


Kommentarer
Postat av: Petra

Jag gillar också Lindas blogg. Hon visar där att hon är som vem som heslt av oss.. Osminkad saning. Plus att hon skriver allt hon gör med sina barn!



Håller med dig helt å hållet Emma!!

2008-10-08 @ 08:38:12
URL: http://inspirebypetra.blogg.se/
Postat av: Bettan

Jag gillar Lindas blogg. En mamma till två barn som har kommit en aning längre än vissa andra och det får hon skit för. Helt otroligt.



Håller med dig Emma!!



Puss

2008-10-08 @ 08:44:12
URL: http://babesontour.blogg.se/
Postat av: Emma

Ja det finns liksom ingen hejd på vad man säger och tycker! Blir som sagt mörkrädd!

2008-10-08 @ 09:30:48
URL: http://babesontour.blogg.se/
Postat av: Fröken Trubbel

Följer inte Linda Rosings blogg speciellt regelbundet, men har ju sett debatten och läst om alla korkade kommentarer hon får. Hur bra eller dålig hon än är som mamma tycker jag INTE hon förtjänar alla elaka kommentarer. Om folk ändå kunde försöka vara snälla...

2008-10-08 @ 10:24:25
URL: http://trubbelochlivet.blogspot.com
Postat av: Emma

Ja men folk har ju verkligen svårt för att vara snälla! Jag anser ju att människor som inte kan behandla andra väl är väldigt svaga människor..

2008-10-08 @ 10:39:22
URL: http://babesontour.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0