Urskog

Jag hatar att campa. Ska jag bo någonstans när vi åker bort ska jag bo på hotell eller i värsta fall en stuga, men då ska det också finnas alla tillbehörigheter. Mina vänner, speciellt Emma tycker det är skit kul. Jag får liksom "klåda" av något slag när vi börjar närma oss samhällen eller små byar. Jag kan inte rå för det, men jag kan bara inte tycka det finns något mysigt i det över huvudtaget..När jag är hos min syster i Katrineholm, efter någon dag så börjar det krypa i hela kroppen, ja man har varit runt på stan , hur lång tid tog d? Typ 10min. När jag var liten så var vi alltid ute med husvagn eller tälta , jag vet inte om det är där ifrån jag fått mina dåliga vibbar, kan vara....

När vi är ute och reser, som vi ofta gör, Jag, Emma och andra vänner så får jag alltid pikar, DÄR VILL DU VÄL BO? Kolla huset, visst är det fint. Ja, visst f.. är det fint men JAG skulle aldrig klara av att bo så...Men jag kanske kan förstå folk som vill? Eller kan jag det? Nej och ja, klyven i den frågan....En gång när vi åkte till Nynäshamn för att ta båten till Gotland, då åkte vi förbi en hage med en ensam häst, sen kom en annan häst nedspringande från skogen och jag hörde hur han ropade, HEJ O HÅ, JIPPIE JAG ÄR INTE ENSAM I URSKOGEN,EN HÄST TILL I HAGEN,när jag beskrev hur jag upplevde hästens kroppsspråk, så började vi asgarva som vanligt................

Just nu är ju Emma och Lena på väg till Örebro och dom ringde precis.

Emma.  - Vet du , i vår då ska vi hyra stuga i Örebro, hör jag Emma asgarva i luren...

Jag.  - Va, varför stuga? Vad har du nu hittat på?

 Emma. -   Vi hittade ett jätte fint hus här till oss, asgarv , som DU säkert vill bo i....

Jag  - Du vet vad jag tycker om det, hm....

Emma.  - Ja, just därför, vi ska vara här en vecka , utan mobil, tel och data. ASGARV.......

Jag.  - Ha ha, skit kul, jag vill inte bo i urkogen, får klåda bara jag tänker på det. Och föresten Emma, hur f.. ska du klara dig utan mobil? Det är en stor fråga....

Nu är jag ju inte sån som inte kan ändra mig,  men det här måste jag verkligen tänka på.  Annars brukar jag dyka på det mesta, tycker om att se nya platser och träffa nya människor.......I nu läge skulle jag ALDRIG flytta till ett samhälle eller en liten by någonstans i Sverige. Men en vecka???  Nja???  Man ska aldrig säga aldrig.....

//Bettan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0