Vägen till Kista-Mässan

Idag var jag och Emma på Beauty08. Vägen dit är en saga för sig...Emma kommer hem till mig och lämnar sin son, inga barn med till mässan, det var våran dag i dag.Vi går ner till busshållplatsen och då har jag kollat fel, inget ovanligt. Väl inne i stan så ska vi ta t-bana till Kista, hm . Jag är urusel på att hitta, dom gånger jag har åkt någonstans har jag alltid tagit taxi eller fått skjuts. Men mitt liv i t-bane världen börjar faktiskt ta plats. Väl framme efter 40 min ska vi HITTA fram till mässan.Det ska ta 8 min härifrån...  När vi står på perrongen så står det en kille och tjej och dom ser också helt förvirrade ut, jag (som vanligt , inte blyg alls) går fram och frågar om dom också ska till mässan, ja det skulle dom. Jag frågar ca 5 st , ingen vet ok, spärrvakten tänkte jag. Går dit och frågar:  Ja, ja, gå ner här och sen rakt igenom centrum. Vi började gå, paret följer med. Väl inne i centrumet som är stort som universum ,så ja , vilken väg. Frågar igen och INGEN vet. Ut från centrum och frågar igen 4st , efter en stund så äntligen hittar vi en som säger: Gå rakt fram och sen vänster. Vi börjar gå, gå, gå gå. Jag håller på att bli tokig, frågar en kille som står vid sin bil.

Jag- Ursäkta, hur hittar man till mässan?

Killen- Va , mässan, hm

Jag- Nej, helvete tänkte jag inte en till.

Killen - Vänta lite är du själv? (Emma och paret hade gått en bit före)

Jag- Nej, vi är fyra...

Killen - Du är så vacker så jag kör er......

Jag- ÄR det sant? ( inte att jag är vacker, utan att han kör oss) Ok, jag ropar tillbaka dom andra och vi hoppar in i bilen.. Det var inga jävla 8 min från t-banan.

Till sist kommer vi iallafall fram..130 kr in entre avgift. ÄNTLIGEN framme....
Lägger in lite bilder från mässan.................

//Bettan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0