Blir så jävla trött...

..ibland!!

Idag har mitt EX hört av sig igen, efter att jag har tjatat om min jävla resväska som han har tagit! Jag vill ytterst gärna ha tillbaka den igen eftersom jag snart ska åka iväg på semester.. Men att få den där satans väskan ska ni veta är svårare än man kan tro!!

För att slippa diskutera den här väskan har han dragit upp allt annat som defenetivt inte har med väskan att göra!! Att hur kan jag vara kär i Byggare Bob efter så kort tid, och inte vilja ha honom tillbaka.. Ja det första jag kan säga är att känslor är inget man kan rå för så varför jag just blev kär i honom ja det vete fan, eller jo det vet jag men det har ju inte heller med saken att göra.. För det andra så bråkade jag och Exet konstant, en massa bråk om onödiga saker. Sista året slutade han umgås med mig och mina barn, det var inte intressant för honom..  Att han dessutom gav sig på mig när han hade druckit sprit för att sen häromdagen kasta i ansiktet på mig att jag hade provocerat honom dom gånger det hände, ja det fick mig att se totalt rött!! För enligt mig så har man ingen rätt att ge sig på någon för att den personen säger ifrån!

Ja nästa grej är ju något som jag faktiskt är tvungen att stå för och det är ju att jag kort efter vi blivit tillsammans faktiskt var otrogen, att han fick reda på var ju mitt eget fel eftersom jag berättade om det här på bloggen!! Nu trodde jag inte att han läste bloggen eller att han ens visste om den. Men som sagt det var jag som var jävligt dum och betedde mig illa det vet jag och jag står för det, det hände en gång!
Men att gång på gång få det kastat i ansiktet börjar bli ganska tröttsamt.. Sen att han nu tydligen fått för sig att jag var otrogen varenda eviga minut mot honom...  Men det har jag faktiskt inte varit!

Sen har jag tydligen heller aldrig älskat honom överhuvudtaget utan bara varit tillsammans med honom för att det var kul! Jag skulle aldrig tillbringa 2 år tillsammans med någon jag inte älskade, det verkar fruktansvärt korkat!! Men visst jag kan erkänna att dom känslor som jag just nu har i kroppen, den starka passion jag känner nej den har jag aldrig känt för honom. Men älskat honom har jag verkligen gjort!

Han menar på att jag enbart kastar skit på honom hela tiden och inte uppskattar honom för den han är!! Om han hade varit den person han var när vi träffades, då hade vi aldrig hamnat i dom fruktansvärda bråk vi hamnat i, om han hade hållt sig ifrån att dricka sprit hade kanske jag sluppit en massa blåmärken fysiskt och psyksikt! Om han hade lyssnat på alla mina tårar och hört när jag bad honom att vi skulle göra nått för att stoppa den katastrof som skulle bli ett faktum!
Katastrofen är inte att det tog slut för jag tror att det hade gjort det för eller senare, utan att jag hade hatat mig själv som jag gjorde så länge för att jag utsatte mig själv och mina barn för allt bråk!

Sen att han säger att han har förändrats och att han idag inte är den människa han är då, ja det hoppas jag för hans skull att det är sant! För att om han är den han var när vi träffades kommer han säkerligen snart träffa en tjej och bli lycklig! För han var en jättebra kille när vi träffades!!

När jag och Mette pratar om det här så drar hon alltid upp en sak som gör att jag förstår hur avstängd jag var som person! En dag när jag står och pratar med henne kommer han så säger han tydligen kom nu Slyna vi ska gå, och jag säger bara okej jag kommer.. Ursäkta mig men vad fan höll jag på med...

När han knuffar ner mig med full kraft i golvet och skriker åt mig, stannar jag kvar... När han står ute hos min mamma och skriker åt mig att jag är den sämsta han legat med och att han har velat göra slut länge med den feta slynan, stannar jag kvar.. Men en kväll när han skriker åt mig åker jag bara hem, går och lägger på morgonen ber jag honom att ta sina saker och aldrig mer komma tillbaka.. Det är det bästa jag gjort för mig själv!!

Jag vet att du kommer läsa detta och bli arg och tycka att jag är slyna, hora, fitta ja allt man kan tänka sig.. Men läs igenom det en gång till och se det från min sida! Se hur olyckliga vi faktiskt var det sista året.. Tycker du att man ska leva så?? Jag hoppas att du en dag går vidare med ditt liv och blir jättelycklig...

Emma

Kommentarer
Postat av: johanna

jag kan bara säga att du skall stå på dig! och om nu denna väska är något du ekonomiskt inte kan skita i utan är i behov att få tillbaka så tycker jag du ska ta hjälp av en vän, familjemedlem eller annat som får sköta kontakten med honom om den.



sen tycker jag att du en gång för alla skall informera om att du själ känner dig dum för att du var otrogen. be om ursäkt och om han accepterar den behöver han heller aldrig mer nämna det. det är upp till honom.. men förklara också att nu har du bett om ursäkt och vill aldrig mer prata om det!!



sen stå på dig.. ta ingen skit och skit i honom..



trevlig helg!!

jojordgubb.blogg.se

2009-04-17 @ 21:11:53
URL: http://jojordgubbe.blogg.se/
Postat av: johanna

det var så lite så! :)

en idé som jag ser som bättre än ica påse.. gå på myrorna och kika om väskan inte kommer tillbaka :)

2009-04-17 @ 21:21:29
URL: http://jojordgubbe.blogg.se/
Postat av: Majs

skit i honom, faller än så står det flera på rad :)

Och resväskor finns det gott om.

2009-04-18 @ 04:07:17
URL: http://www.hanky.se/majs
Postat av: Emma

Men Majs jag hoppas du förstår att jag har noll intresse för honom..

2009-04-18 @ 08:04:07
URL: http://babesontour.blogg.se/
Postat av: Majs

Absolut, det förstår jag!

2009-04-18 @ 13:56:55
URL: http://www.hanky.se/majs
Postat av: Jag

De förvånar mig varje gång jag läser sådan att man som tjej accepterar att bli behandlad som skit... Att man tar både fysisk o psykisk misshandel utan att egentligen blinka... Jag tog de ju själv under 17 år... Men jag blir ändå lika förvånad varje gång jag ser att nån annan går igenom samma sak...O att man köper de...Fan...!!! Skitstövlar!!!

2009-04-18 @ 20:48:02
URL: http://ahvarforinte.blogg.se/
Postat av: Afrobelita

Jag tycker verkligen att det bästa du gjorde var att lämna honom. Det var inte meningen helt enkelt. Hade du inte gjort det så hade du aldrig fått chansen att känna kärlek på rätt sätt som den ska vara utan fysisk och pyskisk misshandel. Usch så tragiskt!



Kram!

2009-04-19 @ 16:36:20
URL: http://afrobelita.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0