Kvinnor

Jag är inte den som  gnäller, jag brukar alltid säga ; Sluta gnäll, det finns faktiskt Världs Krig.
 Men just nu måste jag gnälla men det är inte på någon person utan på mig själv. Ibland blir jag så trött på MIG. Jag är dunderförkyld, ont i halsen och huvudvärk. Jag gick av imorse, sov 2 timmar för grannen håller på att bygga om hela lgh:(.
Nu har jag städat, diskat och plockat undan. Har pratat med flera vänner och sagt; Nu ska jag vila för jag har massor av roliga saker att göra i helgen. Men har jag kommit i säng än? NEJ.

Är vi kvinnor så här? Varför ska vi kvinnor alltid göra så här? Kan vi inte vara sjuka och bara ligga och vila?

Inatt på jobbet kom ett mail från en av våra manliga doktorer, det löd så här;

Jag har jouren imorgonnatt men jag är LITE sjuk, undrar om någon kan ta min jour? Men om det inte går så är jag NOG FRISK för att jobba.

Hur tänkte han? Är LITE sjuk? Kan man vara LITE sjuk? NOG frisk för att jobba? NOG frisk, antingen jobbar man eller inte. Eller så är man FRISK eller inte. Eller är det där manligt? För när män är sjuka (ok, kanske inte alla men väldigt många) så tycker dom att ont i halsen och 36,2 i temp, då är dom nästan döende.

Eller vad tycker ni?

//Bettan

Kommentarer
Postat av: e

Hej, ta gärna en titt på min blogg & rösta på din favorit bild i min tävling, tävlingen handlar om glädje och lycka!

Kram, Elina

2009-04-10 @ 16:35:26
URL: http://elinanilssoon.blogg.se/
Postat av: Afrobelita

Jag håller med dig helt haha. Män verkar bli sjuka för minsta lilla haha. Antingen är man sjuk lr inte. Å det är lugnt, man måste få gnälla ibland.. du har ju inte ens sovit nåt heller:(



Kram!

2009-04-10 @ 17:31:09
URL: http://afrobelita.blogg.se/
Postat av: annie

Kan nog vara så att vissa kvinnor bara gör saker för det alltid har varit så. Och då är det svårt att bryta ett mönster. Men det är väl tur att du kan bli trött på dig för då kanske du vilar lite mer nästa gång du blir sjuk :-)



2009-04-10 @ 20:36:31
Postat av: Aurum

Jag får uppfattningen att kvinnor tror att de inte är värda som människor utan bara för det de gör så då måste man göra saker hela tiden för att inte försvinna i det tomma intet...

2009-04-10 @ 22:12:10
URL: http://aurum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0