Plastikkirurgi

Måndagmorgon och det ska bära iväg till Plastikkirurgen på Sabbatsbergs Sjukhus. Känner mig en aning nervös men jag kommer säkert hamna i bra händer.
Va där kl 9.40, in i rummet och böt om till vit skjorta och vita strumpor. Dr Jan-Ove kom in och pratade lite och tog några kort, vi bestämde tillsammans att jag skulle lägga in 500 om det gick.( jag har varit på konsultation förrut och då sa vi mellan 450-500). Sen kom undersköterskan och sjuksköterkan och hälsade, därefter kom narkosläkaren in och berättade vad han skulle göra.

Nu är kl 10.00 och jag ska in på operation. Narkosläkaren sätter nål och ger mig det jag behöver inför operationen. Jag tittar en sista gång på klockan , då är den 10.08, sen somnar jag och vaknar upp första gången kl 11.35. Och har skit ont, jag får massor av smärtstillande medel men jag kräks som en gris av narkosen så jag får inte behålla något. Dom sätter dropp och sprutar mera Ketogan.

Han la in 500, tittar i spegeln och tycker det ser ok ut. Bandaget sitter så hårt att dom får ta bort det övre och sätta på mig en sportbh i stället.
Kvällen och natten går men jag kräks och har ont, dom får sätta om nålen tre gånger för den går subcutant(det rinner bredvid) och jag är jätte svår stycken så det är inte så lätt men hon lyckas till slut, sover några timmar men vaknar av smärta ungefär var tredje timme. Efter en dag/kväll/natt av smärta och kräkningar så mår jag ändå bra.

Nu är det TISDAG morgon och jag får frukost på sängen, mackor med härligt pålägg, äppeljuice, te, yogurt. Dax att åka hem kl 10.00 bär det av från Sabbatsbergs Sjukhus och hem.

//Bettan

Kommentarer
Postat av: Annie

Du e FIN!!,skönt att de e över :-)

Hur känns det när du sitter och skriver??ont??

2009-04-29 @ 14:46:31
Postat av: Anonym

var/är det verkligen värt det ?

2009-04-29 @ 14:47:41
URL: http://elinarnehed.blogspot.com
Postat av: Sandra

Jag antar att de va en bröstförstoring du gjorde.. Jag vill oxå... =) Men nu e de så mycket annat som ska göras så jag har varken råd eller tid... Jag och min sambo håller bla på och kolla efter hus och har även ett bröllop inom ett par veckor som inte är färdigplanerat... =/

Men en vacker dag... DÅ är de väl förhoppningsvis min tur...



Hoppas du mår bättre snart =)



Kram

2009-04-29 @ 14:49:50
URL: http://bitchens.blogg.se/
Postat av: Syster Yster

ja stötar dig i vått o torrt..även med denna grej..även om jag inte tyckte du behöver de..du är 43 år 2 barns mamma med en kropp som en 20 åring och fasta bröst å du kan ha alla sorts kläder du e alltid lika fin med mjukbyxor som med klänning.Du hade pengarna så du behövde ej låna..men tänk va du kunnat gjort me dom pengarna..rest som du älskar sååå mycke(du ska ju ut å res snart me).vet att du har velat gjort större bröst i måååång år men du har vart klok och vänta till du fick pengar, utan att ta lån.Nu vet jag att du har ont och så men tycker nog att det är värt de iaf..men syster yster jag älskar dig hur du en ser ut och vad du en gör..det ända som sårar mig är att jag vet att du står och trampar och inte vet vad du vill/ska göra med dit liv...tycker du ska göra precis som du vill/känner..jag finna hära vad du en väljer...



Puss o kram från din lilla syster <3

2009-04-29 @ 15:12:28
Postat av: Bettan

Tack min syster, dom orden värmer. Puss o Kram

2009-04-29 @ 15:25:50
URL: http://babesontour.blogg.se/
Postat av: Annie

Va fint inlägg! jag håller med din syster i det hon skriver! Och det är sååååååå synd att du ska "stå å stampa", hoppas du kommer göra det du,ditt hjärta verkligen vill även med livet!

kram

2009-04-29 @ 17:37:21
Postat av: Emma

Blir lite fundersam faktiskt. Umgås med Bettan dagligen och jag förstår inte riktigt kommentarerna om att hon inte vet vad hon vill med sitt liv och att hon står och stampar.. Bettan lever precis det liv hon vill ha, är det ngt jag vet så är det just det.

Vi pratar ofta om våra respektive liv både vad gäller kärlek och andra saker. Det här var verkligen något nytt.. Måste nog ringa Bettan och fråga om jag missat något.. Måste iaf kolla vad jag får för middag hos dom ikväll =)

2009-04-30 @ 08:40:25
URL: http://babesontour.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0