Pratade precis...

..med min dotter som var ledsen för att när hon var på väg hem så var det några ungdomar som förföljt henne och en kompis. När jag frågar henne vilken tid hon har hemma hos sin pappa att vara hemma svarar hon halv elva, elva, jag flög i taket. Min dotter är 12 år och fyller 13 i sommar inte fasiken anser jag att hon är mogen att vara hemma den tiden...

Nu är jag tvungen att ta ett prat med hennes pappa vilket jag vet kommer bli så jävla jobbigt eftersom han inte anser att jag har med deras regler att göra. Men jag anser att elva är försent, det kan hända så jäkla mycket. Hellre tar jag en fajt med min dotter och låter henne vara sur på mig än utsätter henne för risken att hamna i trubbel!!

Hon har aldrig klagat hos mig när jag har satt tiden till nio, hon får jättegärna ha kompisar sovande här så att dom kan umgås, eller att hon är hos någon och jag möter henne.

Det roliga är att hennes pappa sagt att jag måste möta henne när hon dansat och dansen slutar kvart i åtta, men låta henne vara ute till elva ensam en fredag är helt ok!!

Vad tycker ni när ska en snart 13 åringa vara hemma??

Emma

Kommentarer
Postat av: Sandra

Det beror ju på hur man bor. Bor man i en storstad är det väl lite överdrivet men bor man i en by är det mer okej.

2009-04-17 @ 23:21:50
URL: http://sanfry.blogg.se/
Postat av: Mli

Men fy helt fel. Vid den tiden vill jag inte ens själv vara ute!

Stå på dig! :)

2009-04-17 @ 23:21:58
URL: http://galgbacke.blogg.se/
Postat av: thessi

Jag förstår dig helt och håller med dig. 23 är alldeles för sent. Själv är jag bara 18 år men kan se tillbaka och veta att man faktiskt inte är så gammal när man är snart 13. 21 är mycket bättre tid, vad som helst kan hända på nätterna oavsett men i den där ålder är det verkligen farligt och försent.

2009-04-17 @ 23:25:01
URL: http://apreciouspearl.blogg.se/
Postat av: Tonårsliv by Leonora - Vill du bli veckans blogg?

Hoppas du haft en härlig dag :)

allt väl?

2009-04-17 @ 23:26:56
URL: http://magiskaminnen.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag är 13 år , 14 i år . Men jag brukar inte vara UTE så sent . Vet inte om jag får , men iallafall så är jag mest med kompisar då typ bio eller hemma hos någon eller typ ute och käkar pizza (:

2009-04-17 @ 23:28:00
Postat av: Anonym

Elva är inte så farligt, faktiskt. Jag klarade mig fint när jag var i den åldern och råkade aldrig ut för trubbel, trots att jag bodde i en väldigt "händelserik" håla. Jag förstår att du som förälder kan känna dig orolig, men man måste nog lita mer på barnen än vad man egentligen vill. Jag såg att Sandra skrev att det är mer okej i en by, men inte i en stad. Själv anser jag att det är värre i en by, då det inte finns så mycket folk ute som ser vad som händer. I en storstad finns det nästan alltid folk som griper in om det skulle vara några problem. Särskilt om det är en ung tjej som vore utsatt.

2009-04-17 @ 23:28:14
Postat av: choquitaa

Alltså när jag var yngre för cirka 7 år sen eftersom jag fyller 19 år på söndag nu, jag fick absolut inte vara ute vid den tiden! Inte ens med mina vänner. Jag tror jag fick gå ut när jag var 15 max till 22.00. Klockan 23 på natten är väldig sent och VÄLDIG FARLIG.Inte ens när jag var 17 fick jag komma sent hem 23.00 eller inget. Jag bråkade alltid med mina föräldrar om att mina vänner fick göra vad dem ville men nu när jag är mer mognare och vuxen insåg jag att dem hade så himla rätt. Och vet vad det känns att ha någon därute, lillasyster,lillebror eller pojkvännen. Med dagens läge är det inte lika lugnt som för några 20 år sen. Sakerna har ändrats. Jag tror på "moderna föräldrar" men när jag skaffar barn kommer jag uppfostra dem som mina päron gjorde. Dem var och är allt för visa och när man är ung så underskattar man dem. Tack och lov att man växer ifrån den fasen och inser att dem har alltid rätt. ( Tills en viss punkt såklart )

Jag tycker du borde prata med han och få att han INSE att det är inte bra. Vad fasiken gör 1 barn vid den tiden? Hon ska ligga och sova redan. Hoppas att han förstår och om han bryr sig kommer han ändra regler, jag fattar inte vissa föräldrar som gör tvärtom den andra föräldrar bara för att få barnet att tycka mer om den. Liksom föräldrarskap är ingen tävling, det är ju ett människoliv som står på spel!

2009-04-17 @ 23:38:32
URL: http://choquitaa.blogg.se/
Postat av: Jag

Jag tycker inte om att mina barn är ute om nätterna... 21 är en bra tid om de inte gör något speciellt o man vet var de är osv... Jag har alltid hämtat grabben om han varit ute sent o så... Nu är ju han 17 år så nu sköter han sig ganska bra själv...Men på vardagarna vill jag ändå att han är hemma i rellativt god tid... O på helgerna så blir de sällan senare än 23... O då hämtar jag honom oftast... Men jag är kanske lite av en kontrollfreak ...Jag vet inte... I höstas var de första gången han fick sov över hos en kompis när de hade fest!!!!O då skulle hans pappa hämta honom kl 8 på morgonen...Sen ringde jag honom på mobilen stup i kvarten... Ha ha ha...Så jag vill ha koll...Men de kan ju faktiskt hända saker...

2009-04-18 @ 20:56:20
URL: http://ahvarforinte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0