Får man ha..

Killkompisar om man är tjej och tjejkompisar om man är kille??? Jag har alltid haft massor av killkompisar både när jag var yngre och även nu. Ja, som ni sett på våran blogg så är jag inte så ung längre men jag känner mig absolut inte som det årtalet jag är född på..*ler*. Men jag vet att alla tycker inte att det är ok, min undran är varför?.. Vi disskuterade det på jobbet och vissa där tyckte inte det var ok att ha en kompis av andra könet om man inte träffades alla?  Är det jag som är onormal eller? Varför det? Om man har en vän/kompis av det andra könet och det fungerar bra så varför inte? Man kan faktiskt både få och ge varandra jätte mycket....Mina barn har jätte fina kompisar av andra könet fast dom inte är tillsammans som par utan bara är vänner och det fungerar jätte bra och jag hoppas det kommer att fortsätta så....

Vad tycker ni, kan tjejer ha killkompisar och killar ha tjejkompisar?.

//Bettan

Kommentarer
Postat av: DragonPH - Patrik PH Larsson

Jag har bara tjejkompisar, eller kvinnliga bekanta som jag brukar uttrycka det. Har typ aldrig haft ngn kille som "nära vän" även om jag många ggr skulle velat. Men jag passar bättre mentalt ihop med tjejor. Så mitt svar på frågan blir JA. Det enda man lärt på "äldre dar" är att man får se till att skaffa en tjej som inte är svartsjuk av sig. Men annars har det funkat kockrent i mitt liv faktiskt. De flesta tjejer säger att jag inte är "som andra killar", men inte vet jag hur de är... har ju aldrig umgåtts med någon... typ. (hupp)

2009-01-06 @ 19:39:27
URL: http://dragonph.blogg.se/
Postat av: DragonPH - Patrik PH Larsson

Ahhh då, jobbat å stått i. Sen käkat å grejat, men nu har jag hamnat framför datorn. Ska gå å fika ngt snart igen tänkte jag. ;) (A)



Sj dah, händer i ditt liv ?



2009-01-06 @ 20:09:26
URL: http://dragonph.blogg.se/
Postat av: DragonPH - Patrik PH Larsson

Bettan >



Jo, jag har med åren lärt mig märka det. Brukar reagera i rimlig tid, men nu e jag singel sen ett bra tag tillbaka och jag trivs väldigt bra med det. Bodde ihop med en tjej här i Gavle i nästan 7 år, senkraschade det och då insåg jag att jag nog inte var mogen för en relation då. Men det tog 7 år att inse det... Har (tyvärr) varit rätt sotis själv av mig en gång i tiden (kan tendensera att vara det även nu, men inte allvarligt maniskt ivf) å dt har nog med all säkerhet inte varit så kul för de som jag varit tillsammans med just då. Men med tanke på att jag fortfarande är vän med 9/10 av mina ex så har jag ju ändock vunnit en vänskap, fast kärleksförhållandet ej fungerade.



Skönt med vuxna kids, då har du som semester nu med andra ord. ;) Vad jobbas det med dah ?

2009-01-06 @ 20:40:35
URL: http://dragonph.blogg.se/
Postat av: DragonPH - Patrik PH Larsson

Ja, det är ganska bra att jag (mina ex) kan vara vän med (de flesta) mina ex. Vet inte varför det är så. När jag var yngre (typ 12-15 år (är snart 32)) så trodde jag alltid att när det var slut "så var det slut" men av ngn märklig anledning så tog det aldrig riktigt slut så att man lixom sa upp bekantskapen å aldrig återförenades. Dock har jag haft break, vissa enstaka fall i upp till 5 år utan ngn kontakt alls, men sen har vi blivit vänner (försonats, ifall vi skildes under vredesmod).



Aha, så du är en ssk alltså, eller usk ? Men gissar på ssk eftersom det lät som du är specialutbildad. Måste kännas bra att ha ett så pass givande och bra yrke där man känner att man kan tillföra något mycket positivt. jag jobbar själv inom vården men inom en helt annan sektor så att säga. Men har div erfarenhet från olika instanser, dock är jag ej utbildad i ngn mer längre period, lite (väldigt korta) specialutbildningar här å där. :)



Härligt med hundar, har haft en hund men när den dog så blev jag så lessen att jag inte skaffade ngn ny, å dt e 15 år sen.



Kramar

2009-01-06 @ 21:33:00
URL: http://dragonph.blogg.se/
Postat av: Tina

Ja, egentligen tycker jag det..MEN,om min man varit iväg på bio el fikat med en tjej..nej. det hade jag nog inte gillat..knepigt det där..! Kram Tina

2009-01-06 @ 23:11:28
URL: http://tinasjostedt.blogg.se/
Postat av: DragonPH - Patrik PH Larsson

God Morgon Bettan !



Aha, men hundar e bra och snälla (för det mesta). Tur man har bekanta som har hundar. :) Tycker även om att fotografera hundar, men de sitter ju aldrig stilla... hih. ;)



Händer för dig, en dag som denna då ? ;) Jag sitter å väntar på sotaren, som kommer hit närsomhelst. De är på planet över mig nu (bor i hyreshus).



Kramar





2009-01-07 @ 08:00:33
URL: http://dragonph.blogg.se/
Postat av: DragonPH - Patrik PH Larsson

Jao, de är fortfrande dära... fattar inte hur det kan ta två timmar att sota 4 lägenheter öht ??!



Härligt att göra saker på fm så man har em/kvällningen någorlunda fri. Önskar jag kunde planera min tid lite bättre... men jag jobbar typ alltid å sen när jag inte gör det så orkar jag aldrig gö ngt vettigt. Mina s.k. kompisar tjatar jämt på mig att jag aldrig träffar dem... heh. ;)



Idag så ska jag redovisa allt jobb jag hade igår, fast jag eg e ledig idag.. men men. Sen ska jag vinka av Maddiz å Helen som har varit på besök hos mig en vecka nu, de åker hem till Sthlm vid 14.



Sen ska jag nog sova en eftermiddagslur... har sovit typ 1 1/2 tim inatt. (gulllp)



kramen

2009-01-07 @ 09:35:56
URL: http://dragonph.blogg.se/
Postat av: DragonPH - Patrik PH Larsson

Nu har de varit här... hehe :o)



Nu e jag "ledig" för dagen

(förutom jobbrapporteringen som kommer att ta ca 2 timmar) ojoj

2009-01-07 @ 09:57:56
URL: http://dragonph.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0