Fel bedömning.....

Ibland undrar jag vad folk håller på med. Hur kan man sätta ut ett omdömessystem som ska tala om hur våra barn som går i årskurs ett har klarat sig i skolan första terminen om inte ens lärarna eller rektorerna vet hur det går till??  Hur många barn har inte fått fel omdöme eller inget omdömme alls? Är det inte bättre att börja med ett system som alla fattar? Och som är lika för alla skolor? Tänker politikerna överhuvudtaget innan dom sätter igång med något??
 
Hur är det möjligt att det får gå till så här? Hur många barn blir fel bedömda? Eller inte bedömda alls?

Det är viktigt att barnen idag får en bra start i skolan och då är det väl ännu viktigare att det bli ett riktigt och inte ett felbedömande resultat.......

//Bettan

Kommentarer
Postat av: Emelie

Ja det får vi hoppas :) ja :P Kram :)

2009-01-19 @ 12:40:42
URL: http://kurranmurran.blogg.se/
Postat av: Lisa

TACK!!! Vilken mysig blogg.. och ditt inlägg är skrämmande, ska det verkligen få vara såhär?

2009-01-19 @ 12:53:20
URL: http://fliza83.blogg.se/
Postat av: Elin Keil

vilken fin design på bloggen, jag fattar inte hur man gör alltså..

2009-01-19 @ 13:54:51
Postat av: Carina

Ja politiker måste pröva nya saker så fort som det systemet dom har, funkar ..Och det är så sjukt detta omdömmes system !! Håller med

2009-01-19 @ 15:55:05
Postat av: elin

Ja eller hur ! Snygg design !

2009-01-19 @ 16:04:52
URL: http://lunkish.blogg.se/
Postat av: Barbamorsan

Tycker det är väldigt märkligt att de inte har fått riktlinjer och verktyg för att kunna sätta omdömen. Nu har det ju sagts att det finns men de måste ju även få tid och "upplärning" till att kunna andvända detta INNAN det ska gå ut skarpt...Under all kritik verkligen! Kram

2009-01-19 @ 16:06:45
URL: http://barbamorsan.se
Postat av: Tina

IUP är så OTROLIGT tidskrävande från både elever o lärare..korkat system..Det har vi haft i barnens skola under många år nu..Äldste sonen började i 7:an..alla kurser i alla ämnen, ett för ett, skulle fyllas i av lärare..o sen skulle barnen också fylla i vad de ansåg sig kunna, vad deras mål i kursen var osv..o allt smlat i en pärm till slut..För tre år sedan när han började i gymnasiet, vad hände då? Ingenting..Pärmarna skickades inte till nya skolan..o de fick inte ta med sig de hem..antagligen blev de slängda i en container...så, varför var det så himla bra..?!!?? Jag fattar ingenting..Kram Tina

2009-01-19 @ 19:02:25
URL: http://tinasjostedt.blogg.se/
Postat av: Tina

IUP är så OTROLIGT tidskrävande från både elever o lärare..korkat system..Det har vi haft i barnens skola under många år nu..Äldste sonen började i 7:an..alla kurser i alla ämnen, ett för ett, skulle fyllas i av lärare..o sen skulle barnen också fylla i vad de ansåg sig kunna, vad deras mål i kursen var osv..o allt samlat i en pärm till slut..För tre år sedan när han började i gymnasiet, vad hände då? Ingenting..Pärmarna skickades inte till nya skolan..o de fick inte ta med sig de hem..antagligen blev de slängda i en container...så, varför var det så himla bra..?!!?? Jag fattar ingenting..Kram Tina

2009-01-19 @ 19:03:44
URL: http://tinasjostedt.blogg.se/
Postat av: Bettan

Ja, det här är ett helt sjukt system, jag hoppas det blir bättre om dom nu ska fortsätta med det här. Och att alla kommer att lära sig det så det blir rätt från början så alla får rättvisa bedömningar.För vad ska dom annars ha det till??.Kram till er alla...

2009-01-20 @ 03:08:28
URL: http://babesontour.blogg.se/
Postat av: Anna

jag blev felaktigt utpekad som okunnig på matte när jag gick i lågstadiet vilket har gjort att jag blev dålig på matte. Det började med att jag rknade rätt, men vände på siffrorna så att 12 blev 21 osv. och blev det noll så skrev jag inget, för det var ju inget. ingen lärare frågade mig om det här utan jag var alltså dålig och fick gå på special-matte med världens mest opedagogiska människa. och jag slutadse anstränga mig gällande matten för jag kunde ju ändå inte. Tror att man ska vara MYCKET försiktig i bedömningen av barn i skolan.

2009-01-21 @ 17:23:08
URL: http://viktigtbeslut.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0