Igår......

blev jag och någon som står mig väldigt nära fruktansvärt osams. Jag sa ngt som hon tog som att jag hade en attityd mot henne vilket resulterade i att hela busskön vände sig om och tittade på min mobil där det bara kom höga toner från. Hon sa saker som gjorde mig ledsen och chockad och det gick inte att resonera. Vi slutade sen prata i telefon och jag skickade henne ett sms som hon missförstod, det slutade med att vi skulle ses utanför mig. När jag ser henne så får jag en klump i magen, så här förstörd kan väl ändå inte min vän vara.
När jag börjar prata är hon tyst, så tyst har jag aldrig varit med om att hon varit. När jag pratar ser jag tårarna som rinner längs kinden, jag vill så jävla gärna krama om henne och trösta men jag hade bestämt mig nu ska detta bara sägas. Hon pratade lite sen lyssnade hon...  Jag förklarade att hon måste söka hjälp om hon ska orka med sitt liv, hon hänger på en skör tråd just nu. Efter en stund frågar hon har du ngt vin hemma?? Jo jag har en flaska, som jag sparat till ett väldigt speciellt tillfälle.. Åh det kan inte bli ett bättre tillfälle än det här..

Så vi gick upp till mig och öppnade en flaska Paternina Rioja Gran Reserva 1994, och pratade om livet, både allvarliga saker och helt sorglösa ting...

Hon vet att jag finns här, jag lyssnar och jag känner hennes smärta, men jag kräver oxå att hon hittar hjälp. Jag tror och hoppas att hon nu kommer se själv hur illa det är.

För du vet raring jag älskar dig och vill inte för allt på jorden att du ska sluta orka vara just DU!!

Puss Emma

Kommentarer
Postat av: Barbamorsan

Det är vänner det! Finnas och puscha. Var inne på steg.se nu gäller det bara att få till ett lag, tack för tipset :)

2009-01-13 @ 15:43:32
URL: http://barbamorsan.se
Postat av: Bettan

Svarat i din blogg:)

2009-01-13 @ 17:25:59
URL: http://babesontour.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0