Livet........

Nu har jag vaknat. Skönt att ha sovmorgon. Idag blir en städdag nu ska hela julen ut....

Tänkte på det där som jag alltid har sagt "jag vill inte dö nyfiken" och det kan jag tala om att det kommer jag inte heller att göra...Jag har gjort många saker i mitt liv. Både bra och dåliga men jag kan inte säga att jag ångrar det jag gjort nu när jag ser tillbaka på livet. Just när jag gjort vissa saker har man väl haft jordens ångest men sen har jag tänkt att för varje sak jag gör/gjort så blir mitt liv rikare och jag växer...Vissa saker i mitt liv skulle jag vilja att man kunde vrida tillbaka klockan och stanna en stund och bra njuta, andra grejer ligger i bakhuvudet och jag kan ta fram dom när jag känner jag behöver det. Och sen har vi saker jag "inte" vill ta fram men dom kommer ändå och det är en bearbetning som jag jobbar på.

Men jag tycker nog jag levt ett rikt liv och jag kommer att fortsätta med det till den dagen jag inte kan längre. Jag älskar livet, fast det kan verkligen "suga" ibland och ångesten är fruktansvärd men som sagt för varje sak som händer så blir jag rikare i mitt liv och kan ta det med lugn istället för att brusa upp och känna, vad i helvete jag vill inte leva.

Fast dagen suger och ångesten knackar mig i pannan så känner jag  att livet är ju något vi fått och det måste vi ta hand om själva , det är ingen annan som gör det åt mig.


//Kram Bettan


Kommentarer
Postat av: DragonPH - Patrik PH Larsson

Du har sanna och verklighetsbaserade tankar, givetvis rätt i allt du säger. Det bästa är att ha insikt, oavsett om det är positivt eller negativt. Det är som med "intelligens".. alla har det men bara ett fåtal kan använda den till sin yttersta spets. Men förmågan att känna sig själv, det är sann rikedom.



Kram Patrik

2009-01-06 @ 17:44:55
URL: http://dragonph.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0