Orkar du ta ansvar för ditt beetende??

Igår föll jag ihop fullständigt, orken och lusten gick bara ur mig. Det kändes som om att jag tappade fotfästet totalt, när grät jag så där mycket senast?? När rasade jag ihop så mycket att jag inte ens orkade bry mig om vad som hände runtomkring mig??

Ja det var längesedan det hände, men det kanske är nyttigt som Bettan säger att även jag visar mig svag innför andra och vågar be om stöd och hjälp. Ja Bettan kom ju igår och kramade mig och pratade med mig, lugnade mig och fick mig att lyssna. Det var hon som satt i soffan och orkade se mina tårar och lyssna på mig när jag pratade samtidigt som jag förbannad att jag alltid är så satans snäll mot allt och alla, att andra glömmer att även jag har känslor.


I allt detta ringde Olga, hon var orolig eftersom hon läst här att jag inte mådde bra, TACK för att du ringde gumman det betydde massor. Olga var även den person jag avslutade kvällen med i telefon, åh då skrattade jag åt henne och kaninen som hon försökte klippa klor på. Åh hon lyssnade oxå och förstod och förbannad att vissa människor verkligen är egocentriska svin....


Ja innan Bettan kom pratade jag med Mona över Msn åh hon den stackarn som jobbar så mycket tog sig tiden och läsa det jag skrev och komma med bra och användbara råd.. Hade jag bara haft möjligheten Mona hade jag kommit och gett dig en kram och tackat 1000 gånger om....


Men du som enligt mig svikit mitt förtroende och verkligen struntat i att jag försökt prata med dig vet du hur jävla trött jag är på dig?? Vet du hur trött jag är på att smeka ditt satans EGO hela jävla tiden för att du ska må bra.. För vet du? Du smeker tamefan aldrig mitt EGO för att jag ska må bra.. Allt handlar jämnt om att du mår dåligt och att det varit så jobbigt, åh så ber du om ursäkt för ditt beetende som det var i höstas.. Åh jag lyssnade och sa det är lugnt jag förstår men gör inte så igen utan prata med mig då istället.. Ja det var en självklarhet från din sida, vi var ju vänner och det var så du skulle behandla mig..

Om jag är din vän och jag vet hur du behandlar mig så vill jag verkligen inte veta hur du behandlar dina fiender....


När du igår skickar mig mess och talar om att jag har en skruv lös så tänkte jag att ja det kanske jag har, men jag insåg oxå att hela du är som en omonterad ikea möbel fullständigt oanvändbar.. När du kläcker ur dig är vi gifta eller och jag känner tack gode gud för att vi inte är det, för skulle min man behandla mig så skulle jag tagit ut skilsmässa på en gång..


Att få det slängt i ansiktet att alla våra samtal bygger på en bunt lögner ja det sänkte mig totalt, jag trodde inte det om dig och jag trodde aldrig att jag var så förbannat korkad att jag gick på det heller.. Men som vanligt tror jag det bästa om alla..


Du skrev till mig det sista du gjorde igår, jag orkar inte med sådant här.. Jag blev faktiskt inte förvånad för du är inte personen som orkar ta ansvar för ditt eget beetende och har tillräckligt mycket självinsikt för att se dina egna fel....

Jag tänker inte säga att jag inte njutit, skrattat och levt sen jag träffade dig för det har jag.. Herregud vad jag har haft roligt, någonstans smeker jag mitt eget EGO genom att säga det tror jag även du har haft..

Men nu är det slut.. Jag har raderat ditt nummer, dig på msn och även på ansiktsboken är du borta.. Vi kommer att träffas det vet vi båda, vi bor ju inte långt ifrån varandra.. Men nu då jag möter dig kommer jag inte att ge dig en kram, nä du kommer inte ens att få en blick.....

Emma


Kommentarer
Postat av: Mona

Först - bra skrivet!



Och skönt att du hade sällskap när du behövde det, alla behöver vi en Bettan i våra liv! Och ang. min tid - den är inget värd utan mina vänner - och du är en av dem!



Hoppas att allt är bättre idag!

KRAM

Postat av: Emma

Först :) TACK!



Ja det var skönt att hon kom och att vi hade tid att verkligen prata med varandra.. Det behövde jag verkligen.. Ja du är en av mina vänner med ler



Kram

2009-01-18 @ 10:01:31
URL: http://babesontour.blogg.se/
Postat av: Sandra

vill du ha chansen att bli veckans blogg? anmäl dig här: http://sandravanilj.blogg.se/2009/january/anmal-din-blogg-till-veckanns-blogg-v-4.html#comment

2009-01-18 @ 10:30:59
URL: http://sandravanilj.blogg.se/
Postat av: Emily

Låter jobbigt. Jag hoppas du snart mår bättre, men det tror jag nog du gör för du verkar stark. Ta ingen skit.



Kramar.

2009-01-18 @ 10:32:31
URL: http://duagava.blogg.se/
Postat av: Emma

Tack så mycket :)

2009-01-18 @ 10:45:25
URL: http://babesontour.blogg.se/
Postat av: Frasse

Låter härligt gumman. Ut me skiten bara. kram

2009-01-18 @ 11:42:08
URL: http://frasse.blogg.se/
Postat av: Emma

Tack raring Kram

2009-01-18 @ 12:11:55
URL: http://babesontour.blogg.se/
Postat av: Olga

Du är värd något bättre än någon som har alldeles för låg IQ och ingen EQ alls samt definitivt psykiskt instabil. Som du skriver! Du är för snäll och tillåter för mycket. Denna kille behöver en vårdare inte en tjej som dig. Självklart finns jag alltid här om du vill prata. Kram

2009-01-18 @ 13:28:10
URL: http://rockolga.blogg.se/
Postat av: Emma

Tack för all fina ord.. Vad vore jag utan er! Jag vet Olga jag börjar väl äntligen inse att det finns roligare saker i livet än att utelämna hela sig själv till någon som inte ens förstår hälften av vad man säger :)



Kram

2009-01-18 @ 13:57:20
URL: http://babesontour.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0