Tjejdrama inte min grej..

Varför missförstår kvinnor varandra jämnt?? Varför har vi svårt att lyssna in vad den andra säger och tänka steget längre. Att man inte håller med behöver inte betyda att man är negativ utan bara att man använder ett annat perspektiv. Jag är skitdålig på tjejdrama men har en jävla tendens att hamna i det... Jag är en ärlig person och har väl ibland svårt att vara finkänslig.. En killkompis sa till mig att du är fasiken mer man än jag... Tar jag det som en komplimang eller vad?? Emma

Kommentarer
Postat av: madeleine

Att vara rak och ärlig kan ju iof vara ett tecken på att man inte förstår andra. Att vara känslig kan ju ligga i någons natur och behöver inte vara "tjejigt" på något dramaaktigt sätt. Att då vara super rak och såra, kan ju ´vara tecken på att man inte förstår personen ifråga. Jag ve för jag har själv en tendens att öppna munnen lite för häftigt ibland. Men å andra sidan tror jag verligen på att ärighet varar längst!

2009-01-07 @ 17:07:12
URL: http://ceciliamadeleine.blogg.se/
Postat av: Mona

Jag tror inte att det ena måste utesluta det andra. Bara för att man är rak i sin kommunikation, betyder inte det att man inte är lyhörd. Men det verkar som om en del tjejer (herregud vad jag generaliserar) bestämt sig för vilken reaktion de vill ha och får de inte EXAKT detta så måste något vara fel. De tar det som kritik, personlig kritik, och vad man än säger efter det så låter allt som fula ord i deras öron. Om en del tjejer (nu är jag där igen) istället bara lyssnade, andas in och hörde vad man sa skulle det inte finnas några catfights kvar...

Postat av: Bettan

Jag hör vad du säger Mona och jag håller med... :)

2009-01-07 @ 19:20:57
URL: http://babesontour.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0