Utmaningar, Livet & Döden


Ja, livet är ju till för att levas , så varför inte lite utmaningar, det gör bara så man växer och kommer tillfreds med sig själv..Om man inte tampas med utmaningar så tror jag att man kommer ångra det när man blir äldre, jag tänker så här; Om jag lever ett rikt liv och gör massa saker nu när jag kan, så den dagen jag ligger för döden då är jag inte rädd för den utan tänker; Jag har levt ett rikt och nyttigt liv så nu är det dax att gå vidare...Jag säger inte att jag ska dö nu, men det här är en tanke som följt mig ett tag. Jag hade hand om en dam när jag jobbade på en Palliativ avd (en cancer avd för dom som ligger för döden).

Hon sa så här; 

Jag har tid att dö nu, för jag har levt ett rikt och nyttigt liv med många utmaningar som har stärkt mig som person. Så jag är inte rädd för döden.
 Om du min flicka har upptäckt mycket under ditt liv och känner dig tillfreds med livet så kommer du inte ha dödsångest den dagen du ligger för döden, för jag tror att om man lever ett rikt liv och är för det mesta nöjd med sig själv så känner du inte paniken inför döden.

Och jag tror att hon har rätt i det hon sa..

//Bettan

Kommentarer
Postat av: Petra

väldigt klokt sagt.. Jag tror också på det där!

2009-01-30 @ 22:21:47
URL: http://inspirebypetra.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tack så mycket:)

2009-01-30 @ 22:40:27
Postat av: Alisa

hehe har fått en ny design:) men tack i allafall

2009-01-30 @ 22:49:40
URL: http://missalisa.blogg.se/
Postat av: Alisa

njaä avstår:) känner inte för att betala för en design när många vill göra en till mig gratis

2009-01-30 @ 23:01:14
URL: http://missalisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0