Vildmarksliv i Åkersberga...

Ja det är så vi har det här ute..

Eftersom vi inte har ngt rinnande vatten (det har frysit) någonstans så fungerar ju inte sådana självklara saker som toalett, dusch och diskmaskin..

Så här kommer lite beskrivningar av hur det går till här ute..

Syster ska åka och jobba imorse och inser att hon behöver tvätta håret, det betyder alltså kallt vatten som hon häller från en hink över huvudet vid handfatet. Vatten har vi fått hämta nere på macken och hos grannar.. Det var inte skönt enligt henne att tvätta håret men det behövdes med tanke på att vattnet inte funkat sen i måndags...

Syster ska diska, ja hur gör man då när man inte har några proppar till specialhon jo man fixar två diskbaljor, en att diska i och en att skölja i...

Vi går på toaletten efteråt häller man vatten tills skiten rent ut sagt försvinner...

Så ni ska inte tro att det är några nyduschade pinglor som är här ute...

Sen har vi det här med värmen, det är så kallt att mina bröst tror att dom är 15 år igen, visserligen har jag varit lite faschinerad av att se dom vara så uppe, men som sagt jävligt kallt...

Det finns två kaminer som vi kan elda i men tydligen har dom två sattygen bestämt sig för att hålla oss uppe på benen för när den ena tar fyr då slocknar den andra ... Så ett satans springande..  Men det är det här med att klä sig för att inte frysa..

Jag går omkring i min svarta klänning, blåa jogging brallor, lila plysch jacka och svarta sockor och fryser... Var fan är värmen...

Min största fasa just nu är att behöva känna tvånget att göra nummer 2.....

Emma

Kommentarer
Postat av: Mona

Haha... skönt med glamour i vardagen!

Postat av: Emma

Ja eller hur jag har nog aldrig varit så sexig som precis just nu s

2009-01-04 @ 18:59:00
URL: http://babesontour.blogg.se/
Postat av: bella

Fin blogg!

2009-01-04 @ 19:27:05
URL: http://bellalindberg.blogg.se/
Postat av: Frasse

som den grottmänniska ja härstammar ifrån måste ja säga att... jag går igång på de..:P

2009-01-04 @ 20:06:34
URL: http://frasse.blogg.se/
Postat av: Emma

Kom då frasse och gör oss sällskap :)

2009-01-04 @ 20:26:47
URL: http://babesontour.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0