Jag tittar på min sons..

blonda kalufs i sängen.. Sätter mig på sängkanten, stryker lätt handen över hans hår.. Känner hur leendet sprider sig hos mig, har svårt att förstå att denna underbara lilla varelse är min... När han log mot mig idag med rosiga kinder smälte hela jag...

Jag smyger mig in hos min hormonstinna dotter.. Ser hur hon sover fridfullt i sängen, slappnar av från hormonerna som gör henne helt förvirrad.. Inser min stora skatt jag har här hemma..

Känner hur tårarna smeker mina kinder, känslan av att dessa tårar är njutbara når mig först efter en stund.. För idag njuter jag bara av mitt liv...

I mitt liv finns jag och mina barn, självklart även vänner.. Men det är dessa 2 barn som får mig att skratta som en tok, som gör att jag ler åt absolut ingenting, som kan få mig galen för minsta sak, som får mig att längta... Vet ni jag är nöjd med det... Det jag letat efter behöver jag inte längre... Så är ledsen Hans-Åke du får nog följa med på bröllopet för jag har slutat leta efter en annan kavaljer... För jag behöver ingen, jag har redan det jag vill ha i mitt liv...

Emma

Kommentarer
Postat av: Petra

ÅÅ Barn är det bästa som finns

2009-06-09 @ 09:08:47
URL: http://inspirebypetra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0