Kärlek..

Kärlek, är det en sjukdom? Inte! Men varför gör den så ont? När man är lyckligt kär så är livet på topp men så fort det brister i någon tråd så känner man att man blir helt slut ,man vet inte riktigt hur man ska bete sig. Det värker i hjärtat, pulsen går på högvarv och i hjärnan snurrar det bara runt. Hur kunde det bli så här? Vad hände? Vad ska jag/vi göra? 

Finns det något svar på kärleken? Varför den kan göra en människa så ledsen, arg och jätte fövirrad? Kärleken gör så ont. Ibland kan man känna att kärleken är "orättvis", varför just jag?
Det låter som en sjukdom, men ofta går sjukdomen över. Men har man förlorat sin kärlek, går det över? Ja och nej, det läker sina sår, det tar lång tid, men det går inte över. Där är väl skillnaden mellan sjukdomen och kärleken.

Kärleken har vi alla i oss för evigt , vi ska bara träffa den "rätta" så sprider vi även kärlek till andra, men förlorar vi den vi har funnit kärleken i så brister det något i oss som gör att vi ett tag går på lågvarv.  Man får vara arg, ledsen irriterad och säga att det gör jävligt "ont".

Men sedan måste vi se till att vi orkar leva dagen som den kommer med eller utan våran kärlek. Jag menar inte att vi ska glömma,för det gör man inte. Vi ska bara  försöka se till att vi orkar ta oss upp på morgonen , äta våran frukost och se framåt. Jag vet att det inte är lätt men man måste på något sätt gå vidare. Och det måste få ta tid, ta den tid man behöver i en bearbetningsfas för annars tror jag att man kan gå i cirklar och tro att det är "mig" det var fel på. Det finns en till oss alla där ute och ibland säger det "klick" och ibland tar det längre tid att finna den stora kärleken.

Den som säger att kärlek är lätt har nog aldrig träffat sin kärlek här i livet. Kärlek gör fruktansvärt ont när det brister men den är också helt fantastisk när den finns i oss och det får man inte glömma.

All min kärlek till dig, EMMA

//Bettan

Kommentarer
Postat av: Sofie

Får ångest när jag bara läser ordet kärlek! (a)

2009-03-03 @ 18:20:41
URL: http://sofieekberg.blogg.se/
Postat av: Jag

Jag lider verkligen med henne... O de gör mig ont att hon ska behöva gå igenom detta... Livet är långt ifrån rättvist...De är tur att hon har dig som vän...Som är så klok...

2009-03-03 @ 19:05:13
URL: http://ahvarforinte.blogg.se/
Postat av: Anonym

Kärlek är aldrig lätt. Den är inte ens lätt när man har det som bäst. Frågor kommer alltid upp. Kan jag lita på honom. Älskar han mig verkligen. mm mm. Men jag tror att man ibland måste släppa taget och dras iväg. Förlorar man är man en erfarenhet rikare. Vinner man har man högvinsten. Men man måste våga chansa. Hur tufft den än låter så ska man ha rätten att känna äkta kärlek. Få förunnat får ha den känslan livet ut med sin älskade. Men att bara få uppleva den är en helt otrolig känsla. Ibland är det bara inte meningen att det ska vara men man ska ialla fall ha fått uppleva den. jag håller på dig Emma.

2009-03-03 @ 21:06:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0