Stegtävling..

Nu har jag avklarat min jobbarhelg. Underbart, nu är jag ledig i 9 dygn, men jag har lovat om det fattas folk i helgen kan jag hjälpa till.

Inatt kl 00.00 började våran Stegtävling inom Södersjukhuset, det är till för att alla som jobbar där ska kunna vara med. Man får en stegräknare och inloggningskod så man kan följa sig själv och andra på datan i 4 veckor. Det här är till för att folk ska få en "sporre" att börja röra på sig och se att vanlig vardagsmotion också är bra motion. Man säger enl den här studien att man ska gå 7000 steg( 10000, har jag läst på andra ställen) för att få sin vardagsmotion och allt utöver det är bara nyttigt. Jag har fått 32 stycken på jobbet att vara med, så det känns jätte roligt, det är både dag och nattpersonal. Man ska om man har tillgång till data registrera sig en gång per dygn annars kan man göra det en gång i veckan.

Jag kommer att lägga ut mina steg varje dag, sen kommer jag en gång i veckan lägga ut hur vi på avdelningen ligger jämfört med andra avd.

En kul grej som får människor att må bra. Det är bra att investera i sig själv....

//Bettan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0