Det ger inte längre...

..samma känsla.. Den där pirrande känslan i magen är så mycket svagare.. Måste nästan leta upp den.... Det är samma person men ändå är något så annorlunda..

Sitter här och undrar vad som är annorlunda.. Jag tror att det är jag.. Att jag gått vidare på ett sätt jag inte trodde var möjligt..

Skulle han säga jag älskar dig och vill ha dig tillbaka.. Skulle jag svara i ditt fall räcker inte kärlek.. För någonstans vet jag hur jag skulle må.. Jag skulle hela tiden fundera på, tar det slut idag, imorgon eller nästa vecka.. Jag vill vara jag, jag vill le och skratta.. Jag vill njuta av den här sommaren med ett leende och inte med tårar.. Så nu finns minnena och skratten där tårarna varit..

Lyssnar på Sonja Alden och "Du får inte", Den känns så rätt =)... Iaf som jag tolkar den...

Du får inte knacka på min dörr
om du inte är beredd och komma in
du får inte göra om mitt namn
och börja kalla mig för din.
Du får inte vandra på min väg
utan att visa mig ditt mål
och inte stjäla av min godhet
för att fylla upp ditt hål.

Och du får inte riva mina murar
som jag omsorgsfullt har byggt
om du inte skyddar mina drömmar
så att jag kan somna tryggt.

Och du får inte ha mig som en dröm
när jag vill va' din verklighet
du får inte säga att du hoppas
om du inte tror du vet.

Men du får ta den tid du behöver
för att förstå vad det är du vill
du får be en bön att tiden
du behöver räcker till.
Och du får samla dina tankar
så att två själar kan få ro
och så att allting som vi lovade
oss själva kan få gro

Och du får inte andas på min panna
inte få mig falla mer
om du inte sen kan stå för
all den oreda du ger.
Och du får inte röra vid mitt hjärta
som om allt var uppenbart
när jag önskar inget hellre,
Än att du gör allt emot mig snart.



Nu åker jag snart på äventyr med dom vackraste kvinnorna, dom som får mig skratta, le och göra totalt galna saker.. Det är precis så jag vill vara...

Emma ...

Kommentarer
Postat av: Mona

Kan bara säga en sak - UNDERBART!

Postat av: Majs

Jättefin text!

2009-05-28 @ 09:16:31
URL: http://www.hanky.se/majs
Postat av: Jag

Helt rätt tjejen... Nu är du på rätt väg... De tar tid men man kommer tillslut till insikt vad som är bra för en själv!!!

2009-06-02 @ 23:54:37
URL: http://ahvarforinte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0